Konventpuntzero, el festival d'art contemporani que des de fa nou anys se celebra a Cal Rosal, ha fet un gir estilístic per realçar la qualitat de les obres exposades que el públic ha rebut "amb una il·lusió i una alegria que se'ns ha encomanat", destaca Pep Espelt, un dels impulsors de la iniciativa. La quarantena de pintures, escultures, instal·lacions, fotografies o peces audiovisuals estan inspirades en el darrer llargmetratge de Pere Portabella, El silenci abans de Bach. Les propostes han aconseguit esquinçar el silenci: han atret uns 3.000 visitants durant el cap de setmana. Aquesta edició, a més, s'allarga fins dijous. Els visitants no es van espantar ni amb la pluja de diumenge a la tarda: el Jardí Electrònic estava ple per escoltar Pina. També l'actuació de Balago, el mateix diumenge a la nit a la capella, ha estat dels grans moments musicals d'aquesta edició.

El Konvent enriquit amb la recuperació del jardí i el nou espai gastronòmic i els dos escenaris simultanejant actuacions donen al visitant la possibilitat d'allargar l'estada, abans, durant o després, de completar el recorregut artístic per les estances. Un itinerari protagonitzat per Julio Vaquero, director artístic de la Fundació Sorigué, que presenta una pintura inèdita, que ahir va ser escenari d'una segona actuació de la sallentina Marisa Badia. També marquen la pauta les pintures de Moira Franco i Miguel Leal, les escultures d'Eudald de Juana i Efraim Rodríguez i la instal·lació del berguedà Gerard Vilardaga. En l'àmbit de les performances, també s'ha destrossat tot: hi ha hagut des d'òpera capdavantera fins a un piano llançat des del segon pis.