"Som una fira i no un festival". El director artístic de la Mediterrània, David Ibáñez, sintetiza amb aquestes set paraules la raó de ser del Pla d'Acció Estatal i Internacional, que a dia d'avui concreta, en 22 accions, a dotze països europeus i del nord d'Àfrica, un treball "que ja ve de lluny" i que fa del certamen manresà una plataforma d'exportació de la música catalana. D'Algèria, Portugal i França procedeixen els ens culturals amb els quals l'organització de la capital bagenca ha establert lligams per a un aprofitament mutu de recursos.

"El treball en xarxa és la porta d'entrada i de sortida de projectes artístics", va explicar David Ibáñez ahir al migdia en la presentació de l'estat actual de l'expansió de la Fira Mediterrània a escala estatal i internacional. A més de renovar els acords que al llarg dels anys han anat consolidant els diferents gestors del certamen, enguany s'han obert quatre nous fronts amb la Foundation Royaumont, el lobby Zone Franche, el circuit portu-guès Ou Tonalidades i l'Agence Algérienne pour le Rayonnement Culturel. En clau de llengua catalana, el mercat manresà de músiques del món ha iniciat una col·laboració amb el jove festival Trovam, que viurà la segona edició el primer cap de setmana d'octubre, l'anterior al de la Mediterrània.