Perpinyà torna a ser durant quinze dies, fins al proper 14 de setembre, la capital del millor fotoperiodisme del món amb la celebració del Festival Visa Pour l'Image, que arriba a la 26a edició. Enguany es podran veure una trentena d'exposicions repartides en deu espais de la ciutat. Entre les temàtiques escollides, destaca la mirada de soldats vietnamites convertits en fotògrafs en un conflicte que es va acabar fa 40 anys, així com temes d'actualitat com el moviment Euromaidan a Ucraïna o les atrocitats comeses a la República Centroafricana a mans de les milícies de la Seleka. Els responsables del certamen reivindiquen la necessitat d'una professió que remou la consciència i que mostra el que passa al món assumint un gran risc.

De Vietnam a Ucraïna

Els soldats vietnamites aporten un punt de vista diferent d'una de les guerres més mediàtiques, narrades sobretot des del bàndol americà, mentre que són dos els fotoperiodistes que cobreixen el fenomen Euromaidan a Ucraïna. D'una banda, es pot veure el treball de Maxim Dondyuk, que li ha merescut el Premi de la Vila de Perpinyà Rémi Ochlik 2014, i de l'altra, el de Guillaume Herbaut.

La crisi humanitària a la República Centreafricana després que la guerrilla Seleka arribés al poder el 2013 també hi és present amb els treballs de Pierre Terdjman, Michaël Zumstein i William Daniels amb tres exposicions. Aquest últim també exposa un altre treball, dedicat a la línia de ferrocarril Baikal-Amur Magistral de Rússia i a les regions pobres per on passa.

També es pot veure la devastació del tifó Hayan, que va colpir les Filipines el 2013 amb un balanç de 6.000 morts. Ho expliquen les instantànies de Sean Sutton. Per la seva banda, la naturalesa hi és present amb la selecció de fotografies que Klaus Nigge va dedicar a l'àliga calba, el símbol nacional dels Estats Units.