Compartint espai amb peces de la imatgeria manresana conviu, des d'ahir, una de les obres de "primer rang" d'un dels mestres del Barroc per "excel·lència". Es tracta de L'Assumpció de la Mare de Déu amb tots els sants (entre 1728-1750), d'Antoni Viladomat (1678-1755), que ha passat els darrers tres mesos pel quiròfan del Centre de Restauració de Béns Mobles de Catalunya (CRBMC) per retornar-li, literalment, els colors. Els adjectius que defineixen la importància de l'obra els hi posava Àngels Solé, directora del centre de restauració.

L'obra, una de les millors de l'etapa de maduresa de Viladomat, en paraules d'un dels especialistes en el pintor, el doctor Francesc Miralpeix, lluïa ahir a la sala dels gegants del Museu Comarcal de Manresa, on romandrà els propers dos anys fins que torni als seus propietaris, la parròquia de la Seu. La peça es podia contemplar a la Seu sortint del baptisteri, a sobre de l'estàtua del canonge Mulet, i ara està instal·lada en una fornícula de més de tres metres que semblava creada per a l'ocasió. Mai aquest espai no s'havia aprofitat tan bé.

L'Assumpció de la Mare de Déu amb tots els sants complementa el fons del mateix pintor que, des de fa un any, es pot veure a la Sala Viladomat de l'equipament museístic manresà: una quinzena de peces cedides en dipòsit durant deu anys pel MNAC. De Viladomats manresans n'hi ha, explicava ahir Francesc Vilà, director del Museu Comarcal, dos de fons municipal, l'acabat de restaurar, de la Seu, i un quart a les dependències del monestir de Santa Clara.