On són totes les bruixes de tots els pobles de Catalunya? A Cervera. Han estat confinades al Carreró de les Bruixes. Totes són professionals menys la Bruixa Estruga, novella, que arriba amb la intenció de superar les proves i quedar-se. Però és el Gran Dia. I què passa, aquell dia? Ella sap cantar òpera... servirà d´alguna cosa? La companyia PocaCosa Teatre, formada per Meritxell Yanes i Elena Martinell, va estrenar en la passada Mostra d´Igualada El Carreró de les Bruixes, un espectacle dirigit pel polifacètic Toni Albà (Vilanova i la Geltrú, 1961) amb una «excusa» perfecta: «apropar l´òpera als més petits», explica l´actor, autor i director. L´obra es veurà aquest dissabte, al Teatre Conservatori, en la programació d´Imagina´t.

La coneixença amb les dues actrius de la companyia va desembocar en la direcció, per part d´Albà, d´un espectacle que es basa en sis llegendes del país on les bruixes són protagonistes. El text, que signen conjuntament l´actor de Polònia amb Yanes, té música de creació pròpia, de Faló Garcia, Carles Cors, Paco Viciana i Salvador Garcia. Però no només hi ha òpera, també hi ha rap o hip-hop en un muntatge amb humor pensat, exlica Albà, per a un públic tant o més exigent que l´adult: «sempre que dirigeixo teatre infantil penso que els nens són igual que els adults, una mica més baixets, però, segurament, més intel·ligents». Per a Albà, el treball amb PocaCosa, que ha tingut a David Planas d´ajudant de direcció, ha estat «de molta comunió. La idea és que tothom se senti vinculat a la creació de l´espectacle».

Yanes i Martinell van crear PocaCosa Teatre amb la intenció d´unir l´òpera amb el teatre de text contemporani. Per a Albà, l´òpera, a diferència del ballet clàssic («que em miro de manera arqueològica»), «encara és un gran espectacle». Quina òpera triaria? «Uff, moltes. Turandot, per exemple».