La Corporació Catalana de Mitjans Audiovisuals (CCMA) i la Secretaria d'Universitat i Recerca de la Generalitat de Catalunya han fet públic avui el veredicte dels premis comUNIca, unes ajudes dirigides a universitaris que tenen per objectiu fomentar el talent jove en el sector audiovisual. Entre els tres projectes seleccionats, hi ha Patates rosses, del navarclí David Villarreal. Tal i com explica ell mateix, es tracta d'una websèrie que van presentar conjuntament amb el seu company de classe, Joan Saranova. «És el nostre projecte de final de grau de Comunicació Audiovisual», comenta Villarreal, que aquest any ha acabat l'últim curs del grau a la Universitat Autònoma. El navarclí també assegura estar sorprès i content després de rebre la notícia.

Els altres dos treballs guanyadors són Desenterrant el Negre, de Gerard Hugas i Roger Bisbe -alumnes de l'Escola Universitària ERAM, adscrita a la Universitat de Girona- i Mamás, d'Arantza Cavanillas, provinent de l'Escola Superior de Cinema i Audiovisuals de Catalunya, un centre adscrit a la Univesitat de Barcelona. Els projectes guanyadors seran realitzats per part dels responsables de contingut de la CCMA i emesos a través dels canals de televisió, ràdio o mitjans digitals de la corporació.

La convocatòria d'enguany ha reunit un total de 14 projectes, i els guanyadors s'han decidit seguint els criteris de creativitat, innovació i qualitat tècnica. La iniciativa comUNIca, promoguda per la CCMA i el sistema universitari, vol promoure el talent jove en continguts audiovisuals i potenciar el talent dels estudiants de grau que estan vinculats a aquest sector. Alhora, es vol millorar la base per a la formació dels futurs professionals del món de la indústria audiovisual i contribuir al seu desenvolupament i a la innovació.