En la vida del cineasta Guido Contini hi ha moltes, potser massa, dones: l'esposa, l'amant, la productora, la musa, les fans, les detractores, la mare i, fins i tot, una prostituta que li ensenya a estimar. Aquest és el punt de partida de Nine, un espectacle de Maury Yeston que es va estrenar el 1982 a Broadway (Nova York) inspirat en la pel·lícula autobiogràfica de Fellini 8 1/2 i que el polifacètic dramaturg manresà David Pintó ha adaptat al format de concert i dirigirà al teatre Eòlia de Barcelona del 20 al 30 d'octubre.

El referent més proper de Nine és el llargmetratge de Rob Marshall protagonitzat per Daniel Day-Lewis, Nicole Kidman, Marion Cotillard, Penélope Cruz, Sofia Loren, Kate Hudson i la cantant Fergie. Contini té la crisi dels quaranta i la profusió de dones que l'envolten configuren una mirada calidoscòpica a la seva personalitat. La versió de Pintó centra l'atenció en totes aquestes fèmines, que interpreta una sola actriu, Mariona Castillo, acompanyada d'un cor format per Mònica Vives, Lu Fabrés i Bealia Guerra.

El muntatge va néixer quan Castillo, que estava "fascinada" pel potencial dramatúrgic de Nine, va convidar Pintó a crear una versió per portar a l'escenari. Després d'estrenar-lo la temporada passada a l'Eòlia, l'equipament de l'Eixample el recuperarà el darrer terç d'aquest mes d'octubre.

"La proposta és despullar completament l'escena i deixar nua l'actriu", explica Pintó en la presentació de l'espectacle: "només amb un senzill mocador, Mariona Castillo es transforma en totes les dones; només amb la seva veu, la seva capacitat de transformació i de joc i un piano que l'acompanya tocat per Gustavo Llull", qui és el director musical d'un muntatge en el qual Ariadna Peya signa la coreografia. David Pintó també és el director adjunt del musical Scaramouche, en cartell al Victòria.