Una composició creada a partir d'imatges reals, que vol simbolitzar la cultura tradicional (el cap d'àliga), la música d'arrel (l'acordió) i les arts escèniques (els peus i el braç), serà la imatge de la 20a Fira Mediterrània de Manresa. El reconegut dissenyador gràfic Miquel Puig (Verges, 1966) i el seu estudi són els responsables d'un cartell que és el «vestit de la fira», en paraules de David Ibáñez, director artístic del certamen, i que, pel format (un collage fotogràfic) i pels colors (en sèpia i blau, per unir tradició i modernitat) es desmarca de la iconografia habitual del certamen. La raó? «No es fan vint anys cada dia, i volíem una imatge potent i especial», segons Ibáñez. El resultat és, com va explicar el dissenyador, una «icona que concentra i resumeix en una imatge l'esperit de la Mediterrània», i que es tradueix en una figura «d'actitud desafiadora» que es planta amb «arrogància» i anuncia: «20 anys de fira, ja sóc aquí».

Puig va subratllar que la manera de treballar del seu estudi, creat el 1995, rau a buscar «imatges que s'expliquin elles mateixes». La direcció de la Mediterrània no va dubtar ni un segon a triar la imatge on sortia l'àliga. El cartell, que té un segell a la part superior amb la frase: «vine, estàs d'aniversari», l'encapçala el cap de l'au, considerada la figura més solemne del bestiari festiu català; un acordió amb la manxa oberta li serveix de faldilles, per sota de les quals es deixen veure unes cames que executen els passos d'una dansa tradicional. L'àliga sembla sostenir un cartell amb les dades de la 20a edició de la Fira, mentre recolza el braç a la cintura.