«Anem sobrats de públic, hem d'apostar encara més pels programadors», destacava ahir el director artístic de la Mostra d'Igualada, Pep Farrés. L'any passat, 36.000 persones van gaudir dels espectacles que ofereix La Mostra, i enguany esperen que el temps no esguerri la resposta del públic. Per a les companyies teatrals que es dediquen al teatre familiar les dates del certamen estan marcades en vermell en el calendari: La Mostra és la gran finestra perquè programadors i ajuntaments contractin els seus espectacles.

Més de 600 companyies d'arreu de Catalunya, de l'Estat espanyol i d'Europa van presentar-se per participar en la 28a edició de La Mostra, però només 51 tenen l'oportunitat d'oferir-hi el seu muntatge. Entre elles, n'hi ha 38 que són catalanes i quatre, de la Catalunya Central: Teatre Mòbil i Marcel Gros de Manresa, Cia. Jordi del Rio d'Artés i Teatre Nu de Sant Martí de Tous (Anoia). Totes elles asseguren que és la fira més important que se celebra al país i que el seu treball no tindria la visibilitat suficient si no hi poguessin participar, perquè moltes de les contractacions perillarien.

I Farrés n'està molt satisfet. El director artístic de La Mostra creu que «ofereixen bons espectacles» en sintonia amb «l'elevat nivell de la resta de muntatges» que es poden veure fins diumenge. En el cas de Jordi del Rio, el bagenc, explica Farrés, «ha rodat bastant pels diferents teatres del país i utilitza un llenguatge molt característic, amb un punt de clown. Ofereix un teatre gestual però amb un notori acompanyament del text».

Teatre Mòbil i Marcel Gros són uns veterans de La Mostra i Farrés ho té claríssim: «els coneixem perfectament, tenen un estil consolidat i un públic fidel. I tenen un domini absolut del llenguatge clown», va assenyalar.

Teatre Nu fa més de 15 anys que actua en els escenaris igualadins de la fira. Una dilatada experiència que és fonamental per connectar amb els espectadors i poder esgarrapar somriures amb més facilitat.