les dones sàvies

? Direcció i interpretació: Enric Cambray i Ricard Farré. Dramatúrgia: Lluís Hansen. Espectacle basat en Les dones sàvies, escrita per Molière el 1672. Dijous, 2 de novembre. Teatre Kursaal de Manresa.

Llibertat presos polítics». Aquest va ser el primer impacte visual que van rebre els espectadors que dijous van anar a la Sala Petita del Kursaal per presenciar la sessió programada de l'obra Les dones sàvies. Entre els assistents, silenci, caps cots i breus xiuxiuejos, mentre els dos actors, Ricard Farré i Enric Cambray, ultimaven els darrers preparatius i les caracteritzacions a escena. Una funció difícil, però, més que mai, calia continuar endavant i treballar.

Amb dramatúrgia de Lluís Hansen, Farré i Cambray afronten un difícil repte escènic: Les dones sàvies, de Molière, interpretada només per dos actors. Enginy, originalitat i una complicitat palpable entre els dos intèrprets fan d'aquest repte un molt bon i ben aconseguit treball escènic i d'actuació.

Una proposta senzilla i elegant en la qual el més artificiós i complex va ser el treball dels dos actors. Un treball de qualitat, amè i terriblement divertit, amb llicències molt ben trobades en aquest escarni teatral. Un autèntic joc escènic a càrrec de dos bons actors ben trobats, còmplices entre ells i els seus personatges, un complex tàndem interpretatiu que empatitza orgànicament amb l'espectador. En la funció de dijous, malgrat uns primers i discrets somriures, el bon treball de Cambray i Farré els va acabar convertint en sonores rialles i, encara més, en sonors aplaudiments, allargats durant una bona estona. Els dos intèrprets van ser els artífexs d'un fet que dijous passat era molt difícil d'aconseguir.