A principi de juliol el Conservatori Municipal de Música de Manresa canviava de direcció i Carme Botifoll (Callús, 1960) va agafar les regnes que deixava Francesc Guillén. Ho feia amb un equip format per Pilar Pla (cap d'estudis de nivell elemental), Joan Pau Chaves (secretari acadèmic) i Peter Schmidt (cap d'estudis de grau professional i música avançada). Schmidt, violoncel·lista i professor del centre manresà des de fa dos anys, s'ha encarregat per primer cop de confegir la programació del vuitè cicle «Una hora de música al Conservatori» (vegeu Regió7 del dissabte passat), que comença avui amb un recital de piano de Roger Illa (Auditori del Conservatori, 20 h, entrada gratuïta).

El cicle acosta als alumnes del centre i a la població de la ciutat el talent interpretatiu dels professors del Conservatori, la majoria dels quals «són músics en actiu, que actuen en programacions de primer nivell arreu del país i que ho compaginen amb la docència. Aquí se'ls pot escoltar gratuïtament», explica Schmidt. La idea, pensant en l'alumnat, és, subratllen Schmidt i Botifoll, que «aprenguin a valorar la música en directe en un moment en què tot ho troben enregistrat». També, segons el violoncel·lista, és una ocasió «ideal» per escoltar «música de cambra» en un auditori « idoni» per a grups petits i mitjans.

El cicle consta de deu concerts que Schmidt ha buscat, quan ha estat possible, que siguin complementaris. És el cas del primer i del segon concert del cicle, dos recitals de piano que, explica, «ofereixen obres emblemàtiques de segles diferents». Illa, avui, seguirà la tradició «vienesa», amb obres de final del XVIII i principi del XIX i Pep Pérez, el 22 de gener, continuarà amb peces del compositors del XIX. La intenció és, també, que els intèrprets del cicle passin per les classes de llenguatge musical del centre «per introduir els alumnes al concert». Així mateix, el cicle posarà de costat els orígens del trio amb piano (25 d'abril) amb l'evolució d'aquest gènere cambrístic (22 de febrer). O l'àmbit coral, amb el Cor Lerània (27 de maig), i un concert didàctic amb alumnes i professors sobre el coral («vocal i sobretot instrumental») al llarg de la història (22 de març). El cicle es completarà amb Inèdits sons (1 de febrer), «una combinació de timbres sonors molt diferents»; un recital «clàssic amb obres de repertori», de Schmidt amb la pianista Katia Michel (27 de febrer); l'aportació jazzística amb Jazz 4 laughs (6 de març); i el concert de l'Octet de Vent de CMMM, amb professors i alumnes, que servirà «per retre homenatge» al desaparegut clarinetista i professor del centre, Joan Plaja, ideòleg d'aquest recital.