Madama Butterfly, l'òpera més popular de Puccini, torna al Liceu amb la reeixida producció de Moshe Leiser i Patrice Caurier, que ja es va programar el 2006 i el 2013. S'estrena dissabte sota la batuta del mestre Giampaolo Bisanti, com a director musical, i amb tres sopranos de renom internacional: Linna Haroutounian, Ainhoa Arteta i Maria Teresa Leva, que s'alternen en el rol principal de Cio-Cio-San. Leva substituirà Arteta els dies 13 i 16 de gener a causa d'una laringitis. El paper del seu amant, el tinent nord-americà Pinkerton, l'encarnen els tenors Jorge de León i Rame Lahaj. La directora artística del Liceu, Christina Scheppelmann, va definir ahir aquesta coproducció del Liceu amb la Royal Opera House com a «elegant, clàssica i molt estètica» i va dir que té «un fons i uns detalls molt profunds».

Després de l'èxit assolit en les seves dues visites anteriors al Liceu, aquesta reposició proposa una posada en escena que destaca per l'elegància i la senzillesa típiques de l'estètica japonesa. Un minimalisme inspirat en els espais escènics centenaris del teatre nipó que permeten cedir el centre a la tragèdia de Butterfly.

«En aquesta producció, el set és molt original i tot queda bastant en la mà dels cantants», va opinar el tenor Rame Lahaj. Es tracta d'u- na òpera «molt popular» i «és habitual reposar una producció de tan èxit com aquesta», va explicar Scheppelmann, que també va emfatitzar que «encara que sembli el mateix espectacle, no ho és». Els intèrprets han canviat, fet que «dona altres emocions i experiències», va afegir. «S'ha d'anar a la funció amb una perspectiva fresca i sabent que serà diferent».

Madama Butterfly narra una història d'amor protagonitzada per una jove geisha de Nagasaki que, després de casar-se amb el tinent nord-americà Pinkerton i ser repudiada per la seva família, és abandonada també pel seu marit. Quan l'oficial torna casat amb una altra dona occidental, reclama el fill que Cio-Cio-San ha tingut en la seva absència.