06 de febrer de 2019
06.02.2019

EXPOSICIÓ 40 ANYS REGIÓ7 | SANT JOAN DE VILATORRADA


Sabata i Pons participen en l'estrena mundial de l'òpera «L'enigma di Lea», al Liceu

El contratenor avianès interpreta un dels rols principals d'una obra de Benet Casablancas i Rafael Argullol, i la direcció musical és del mestre puig-reigenc

05.02.2019 | 22:45
Xavier Sabata en una escena de l´òpera que s´estrenarà dissabte al Gran Teatre del Liceu

El contratenor avianès Xavier Sabata és un dels protagonistes de l'òpera L'enigma di Lea, una obra del compositor català Benet Casablancas que s'estrenarà dissabte, 9 de febrer, al Gran Teatre del Liceu de Barcelona. En el muntatge, el mestre Josep Pons, de Puig-reig, actual director musical del Liceu, portarà la batuta d'una peça amb text del filòsof Rafael Argullol i la direcció escènica de Carme Portacelli.

L'enigma di Lea viurà l'estrena mundial dissabte a les 18 h, i repetirà funcions els dies 10 (17 h), 11 (20 h) i 12 (20 h) del mateix mes. L'òpera en tres parts composta per Casablancas té una durada d'1 hora i 45 minuts.

La protagonista del text és Lea, «portadora d'un secret», explica Argullol: «És una dona que, després de ser sotmesa a unes circumstàncies excepcionals, deambula per l'espai i el temps, pels països i pels segles, naufraga en l'existència, posseïda per una passió gairebé impossible de canalitzar». En la pell d'aquest personatge s'hi posa la mezzosoprano escocesa Allison Cook, una especialista en repertori contemporani.

Per la seva banda, Sabata interpreta el personatge del Dr. Schicksal, antic amo d'un circ i psicòleg en una institució on tanquen Lea. El doctor narra la història de la dona, que és portadora d'un secret i davant de la qual tremolen els homes que se li acosten.

La resta del repartiment és format per José Antonio López, Sara Blanch, Anaïs Masllorens, Marta Infante, Sonia de Munck, Felipe Bou, David Alegret, Antonio Lozano i Juan Noval-Moro. En total, onze solistes i un cor de més de 70 cantants, amb 78 músics al fossar i sota la direcció de Josep Pons. L'escenografia és una proposta cúbica de Paco Azorín.

Carme Portacelli ubica el primer acte en un «futur distòpic, referència visual per a qualsevol europeu del segle XXI. Un món uniforme on tothom pensa igual, vesteix igual i, si en surts, ets un outsider has de ser castigat i uniformitzat. Un món de terror». El segon i tercer actes transcorren en el moment present, en una mena de manicomi on els outsiders han de ser tractats per tal que puguin ser com tothom.

Compartir a Twitter
Compartir a Facebook

Cartellera de cine

Bages Centre

Bages Centre

Consulta les pel·lícules i els horaris que es projecten a Manresa.