El gènere fantàstic segueix marcant el festival de Canes. Si el dia de la inauguració Jim Jarmusch va obrir la competició oficial amb la seva celebrada aportació zombi de The dead don't die, ahir el focus de protagonisme va recaure en un autèntic mestre del gènere. Tot i que està lluny de la vitalitat dels anys vuitanta i noranta, John Carpenter és una veritable llegenda que desperta passions per allà on passa. A Canes va rebre la Carrossa d'Or de la Quinzena dels realitzadors, un guardó que cada any premia una gran institució del setè art. Carpenter va oferir una classe magistral i va projectar la que potser sigui la seva pel·lícula més rodona, The thing, estrenada com La cosa de otro mundo i una autèntica lliçó en terror contemporani. Durant la conversa posterior al metratge, un generós Carpenter va oferir reveladores explicacions sobre aquest clàssic capaç de la suggerència més perversa i amb una imaginació que agredeix implacablement l'espectador.

També dins del gènere fantàstic i en la programació de la mateixa Quinzena dels realitzadors -i amb moltes possibilitats de Sitges...-, es va poder veure Le daim (Deerskin), títol que es refereix a l'ant que s'utilitza per a l'elaboració de tota mena de peces de roba. Efectivament això és el que obsessiona el protagonista del film, que es va confeccionant un vestuari complet a base d'ant al mateix temps que esdevé un director de cine amb tendències psicopàtiques. Som davant d'una trama volgudament ridícula, però irresistiblement sarcàstica, molt en la línia de Rubber, un dels films anteriors del seu director, Quentin Dupieu, que narrava la imprevisible vida de la roda d'un cotxe. Quotidianitats convertides en excèntriques però amb un potent subtext que no deixa en cap moment d'apel·lar a les absurdes actituds impostades que sovint envolten els professionals del setè art. L'impecable Jean Dujardin, popular per la premiadíssima The artist, esdevé aquí aquest divertit director fashion -i cinema- victim.