El primer semestre del 2018, el teatre manresà ampliava l'oferta d'abonaments amb el Toc Obert, un paquet de 6 espectacles de diversos gèneres a triar entre 26 de programats a la Sala Gran del Kursaal. Com ahir explicava Jordi Basomba, el semestre d'estrena es van fer 88 abonaments i el segon, 98. Ja amb una proposta de 5 espectacles, de gener a juny del 2019 la xifra es va incrementar fins arribar a 369 abonaments i, actualment, per al segon semestre del 2019 -els més de 80 espectacles de la temporada de tardor ja són a la venda- ja n'hi ha 165 d'adquirits. «El públic se l'ha fet seu però el millor és que no ha influït gens en els altres abonaments, com el Toc de Teatre, que continua amb una mitjana de 700, o el Toc d'Òpera, al voltant de 300. És a dir, no hem desvestit cap sant per vestir-ne un altre sinó que hem donat resposta a les necessitats d'una part del públic», remarcava el gerent del teatre.

Consolidar una programació adequada en les quatre sales que gestiona Manresana d'Equipaments Escènics (Sala Gran i Sala Petita del Kursaal, Teatre Conservatori i Plana de l'Om) ha estat en les darreres temporades un dels pals de paller dels responsables del teatre. I segons Basomba, s'està aconseguint allunyant la idea, per exemple, que el Conservatori és un teatre de segona. Què s'ha de millorar? Segons el gerent, la comunicació, perquè encara avui una part important del públic s'equivoca de teatre quan es tracta del Conservatori i es presenta...al Kursaal.

El que també ha funcionat ha estat, subratllava Basomba, avançar l'horari dels dijous a la Sala Petita (a les 20 h) i convertir-la en l'espai de referència dels muntatges més alternatius del mercat.