E l grup Penguin Random House ha adquirit l'editorial catalana La Campana, creada el 1985 per l'escriptor Josep Maria Espinàs i l'editora Isabel Martí, segell que ha publicat quatre dels deu llibres més venuts en l'última dècada en català. L'anunci de la compra el van fer ahir Núria Cabutí, consellera delegada de Penguin Random House Grupo Editorial, i Isabel Martí, directora de La Campana. Els termes de la transacció no es van fer públics. Amb aquesta compra, el grup editorial reforça la seva posició en el mercat de llengua catalana, on comptava, fins ara, amb Rosa dels Vents.

Isabel Martí continuarà com a assessora editorial col·laborant directament amb Núria Tey, directora editorial responsable de la divisió en català de Penguin Random House Grupo Editorial. El segell «mantindrà la identitat i vocació de La Campana i seguirà publicant autors catalans i traduccions d'obres de ficció i no ficció, en tapa dura o rústica, i afegirà els formats de butxaca i digital, tant ebooks com audiollibres».

«Qui podia pensar, estimat Espinàs, quan vam començar el 1986 i el català en el món editorial era cosa de pocs, que un gran grup amb seus a Amèrica i Alemanya, voldria comptar també amb el català? Sempre ens ha acompanyat la sort, ara també. I sé que hem fet un pas endavant», manifestava ahir Martí. «L'equip de tants anys de La Campana continuarà amb el mateix caràcter, i amb la il·lusió de sentir-nos impulsats per uns grans professionals i una empresa líder mundial», afegia. Segons Martí, «si el món canvia, nosaltres també hem de fer-ho, precisament per apostar pel futur, per poder pujar al carro dels nous mercats que s'obren gràcies a les noves tecnologies i accedir, per exemple, als audiollibres».

Il·lusionada per la incorporació, Núria Cabutí assenyalava que La Campana és «una editorial de referència en llengua catalana i amb molts èxits en el seu catàleg», i va assegurar que donaran suport a aquest segell perquè arribi al nombre més gran de lectors en el nombre més gran de formats, i perquè al costat de Rosa dels Vents «incrementi la nostra presència al mercat en català». La compra de La Campana s'ha anunciat després que el maig passat Penguin Random House adquirís un altre dels segells independents barcelonins de més tradició, en aquest cas en castellà, Salamandra.

4 dels 10 llibres més venuts

La Campana publica novel·la, assaig, humor, cròniques, reportatges i memòries i ha editat grans noms de la literatura catalana i autors traduïts. El teu nom és Olga, de l'escriptor i fundador de La Campana, Josep Maria Espinàs, és un dels títol importants en la història de l'editorial, on el propi autor ha publicat més de trenta obres, entre elles les populars Viatges a peu o El meu ofici.

El 2002, amb La pell freda, Albert Sánchez Piñol es va convertir en un dels autors catalans més venuts i traduïts; el 2005 La Campana va publicar Tor, de Carles Porta, un clàssic del periodisme literari. En la darrera dècada quatre dels deu títols més venuts del mercat en català els va editar La Campana: Wonder, de R.J. Palacio; La noia del tren, de Paula Hawkins; L'avi de 100 anys que es va escapar per la finestra, de Jonas Jonasson; i Victus, de Sánchez Piñol.

L'editorial disposa de 400 títols en el seu catàleg, d'autors com Elena Ferrante, Joël Dicker, John Carlin, Emanuel Bergmann, Hans Rosling, Antonella Lattanzi, Angelika Schrobsdorff, Carles Puigdemont, Ada Castells i Xavier Roig.