Dues noies estaven a tocar. Separades només per centímetres. Mai van arribar a tenir contacte físic per molt que s'hi esforcessin amb acrobàcies que les feien saltar i giravoltar amb moviments harmònics enlaire, com si volessin. La melodia, amb aires de misteri, que els espectador escoltaven en els auriculars, mentre miraven l'escena, la produïa en directe des d'un ordinador un tècnic de so que, amb la música, donava intensitat a la frustració que recreaven les acròbates en el seu intent per tocar-se. És un dels moments d' HU·MA, l'espectacle que el grup artístic d'Eivissa Ritual Magic Designers va portar al Konvent de Cal Rosal.

Els creatius es van servir d'acrobàcies, dansa, projeccions audiovisuals i fotografies per recrear un món que ha sucumbit a la tecnologia, on els humans han perdut el sentit de la realitat i són incapaços de comunicar-se. Un univers postapocalíptic on els individus tenen una nova mirada sobre què significa el propi cos i on materials artificials han substituït alguns òrgans de les persones. Els espectadors havien de portar auriculars al llarg de les dues hores d'espectacle, que es desenvolupava en diferents espais de l'entorn del Konvent, i és que les músiques que sonaven al llarg de la representació eren imprescindibles per transportar els espectadors a l'univers que recreaven.

Els creatius van convertir les antigues instal·lacions de l'entorn del Konvent en un element també fonamental de l'espectacle i ajudaven, juntament amb una escenografia creada per a aquest espectacle, a dibuixar aquest món postapocalíptic. Una atmosfera que feia sentir estrany el públic.

Els membres de Ritual Magic Designers han fet una estada de dues setmanes al Konvent i per aquest motiu han pogut barrejar a la perfecció l'entorn amb la proposta artística, que intentaran escenificar en altres llocs on l'espai pugui acollir aquest univers.

El cossos dels artistes que hi intervenien també tenien un paper protagonista, i no només es barrejaven entre ells per plantejar un nou concepte de la forma humana, sinó que els espectadors van quedar captivats en veure com de sota un petit arbre col·locat en un tros de terra aparentment erma es desenterrava per si sol un dels components del grup de dansa, com si fos la mateixa arrel d'aquelles branques que un dia van estar vives.

La posada en escena era grandiloqüent i hi han hagut de treballar més de quaranta persones de diferents disciplines, entre professionals de la dansa, escenògrafs, tècnics de so, músics i artistes audiovisuals. Pel format de l'aposta artística, no hi podia haver més de 70 espectadors per funció i, per tant, en els tres dies que HU·MA s'ha escenificat, hi han passat poc més de 200 persones.

Ha estat un espectacle que ha cridat l'atenció de persones d'arreu de Catalunya, i entre els espectadors hi havia gent d'altres comarques que, captivats pel missatge i la recreació, s'havien desplaçat a Cal Rosal. Entre el públic també hi havia eivissencs que coneixien el grup artístic.