Després de dirigir la més sorprenent i innovadora entrega de la saga Star Wars, Els últims Jedi, Rian Johnson torna al gènere que el va donar a conèixer amb Puñales por la espalda, un thriller ple de girs inesperats basat en l'estructura de les novel·les clàssiques de misteri. Veient les primeres crítiques, queda clar que acabarà essent un dels grans títols del 2019.

Johnson va debutar amb Brick, un excel·lent noir que aplicava el seu llenguatge a una història ambientada en un institut, i abans de fer el salt a la saga galàctica va demostrar el seu extraordinari talent a Looper, títol fonamental del fantàstic modern. Amb Puñales por la espalda consagra la seva versatilitat dirigint un altre thriller d'inspiració clàssica (el tràiler se situava a mig camí entre un relat d'Agatha Christie i un episodi de S'ha escrit un crim) que juga a trencar constantment les expectatives de l'espectador i flirteja, com és habitual en ell, amb nombrosos gèneres aparentment inconciliables.

La història comença quan Harlan Thrombey, un prestigiós novel·lista, apareix mort després de la celebració del seu 85è aniversari. A la casa familiar, hi arriba l'implacable investigador Benoit Blanc, que cap dels presents sembla haver contractat però està disposat a aclarir l'enigma costi el que costi. Blanc no triga a adonar-se que tots i cadascun dels membres de la família tenien un motiu per matar Thrombey, però en aquesta casa, potser més que en cap altra, les aparences enganyen.

L'estil de Johnson i la infinitat de matisos del guió són alguns dels grans al·licients d'un film que equipara el suspens, la comèdia, el drama i la radiografia íntima mentre enreda l'espectador amb les seves deduccions.

L'altre factor determinant de Puñales por la espalda és el seu esplèndid repartiment, encapçalat per ni més ni menys que Daniel Craig, Ana de Armas, Jamie Lee Curtis, Toni Collette, Don Johnson, Michael Shannon, Keith Stanfield, Katherine Langford, Christopher Plummer, Frank Oz, M. Emmet Walsh i Chris Evans.