L'Associació de Mitjans d'Informació, que agrupa els principals editors espanyols, ha iniciat aquest dimarts la seva conferència anual, en la qual analitza la situació del sector, així com les seves perspectives per l'any que ve.

En el seu discurs d'obertura de la conferència, el president de l'AMI i de Prensa Ibérica & Grup Zeta, Javier Moll, va destacar que una les claus de futur dels mitjans informatius serà la seva capacitat d'«explorar amb èxit noves fórmules d'ingressos a partir del pagament per continguts».

En aquest sentit, Moll va remarcar que «la segmentació de l'audiència en funció dels seus interessos i la personalització dels continguts seran factors clau per a la consolidació de la cultura de pagament».

El president dels editors va advocar també pels acords i aliances entre mitjans per afrontar «aquest moment de disrupció». I va afegir: «Unir forces en projectes editorials per millorar la qualitat pot ajudar els mitjans d'informació a millorar la seva posició i a competir amb més garanties».

Entorn d'aquesta conferència es desenvolupa també a la Casa de América de Madrid la trobada internacional Claves 2020, en la qual experts de diversos països aborden qüestions d'interès per a les empreses periodístiques i el seu model de negoci.