L'Associació d'Editorials Independents, Llegir en Català, entre les quals la manresana Tigre de Paper, la martorellenca Adesiara i Angle -d'orígen manresà- i el Gremi de Llibreters, impulsen una campanya per animar els lectors a anar a les llibreres després de mes de 70 dies de confinament. "Reenamora't #AbraçaElsLlibres" proposa que els lectors es facin una fotografia amb el llibre que han triat, i la comparteixin a les xarxes socials etiquetant la llibreria on l'han comprat.

La campanya comença avui, 28 de maig i fins al 20 de juny, els segells de Llegir en Català volen omplir les xarxes amb aquesta iniciativa per parlar dels llibres que han editat i presentar les novetats. Les llibreries es troben actualment en fase 1 i 2 del desconfinament, amb una apertura limitada al 30 % de la capacitat. Com expliquen des de l'associació, "les editorials tenim clar que després d'aquest Sant Jordi en línia, ara que les llibreries estan obertes ens cal donar-hi tot el nostre suport i animar els lectors a visitar-les. Nosaltres, després d'aquest període de confinament, també volem dir... sí, sí que volem, sí... volem tornar a enamorar-nos de la vida i dels carrers, i redescobrir de nou les nostres llibreries i llibreters".

Les editorial que han abraçat aquesta campanya són: 1984 edicions, Adesiara, Adia, Afers, Albertí, Angle, Bindi, BiraBiro, Capital, Chronos,Cossetània, Crims.cat / Alrevés, Flamboyant, Fonoll, L'Avenç, LaBreu, Les Hores, Lleonard Muntaner, Mai Més, Navona, Pagès Editors. Periscopi, Pol·len, Raig Verd, Saldonar, Sembra Llibres, Sidillà, Símbol, Tigre de Paper, Viena.