Amb «la il·lusió i la força intactes» malgrat una crisi econòmica i social sense precedents com la que ha deixat la pandèmia del coronavirus, el president d'Editorial Prensa Ibérica, Javier Moll, ha inaugurat aquest dimarts una nova etapa d'El Periódico en l'acte de presa de possessió d'Albert Sáez com a director d'aquest diari. «Continuem treballant per consolidar-nos com el primer grup de comunicació de tot Espanya, i El Periódico està cridat a jugar-hi un paper destacat», ha remarcat Moll. Per fer-ho, ha afegit l'editor, sorgeixen com a principals desafiaments «accelerar el procés de transformació digital, avançar cap a un concepte periodístic veritablement multimèdia i obrir noves vies d'ingressos, preservant la qualitat i el rigor que caracteritzen aquesta capçalera».

Com ha recordat el president de Prensa Ibérica, aquest dilluns es va complir just un any des que aquest grup editor va prendre possessió del Grupo Zeta. «Ara ens hem d'adaptar a les noves circumstàncies en un context més complex del que pensàvem llavors», ha explicat. Moll ha demanat col·laboració amb Sáez, que «agafa el timó de la nau enmig d'una greu i inesperada crisi que tot ho complica», i ha aprofitat «per agrair l'esforç i la dedicació» a Anna Cristeto per la seva «meritòria tasca al capdavant de la capçalera».

L'editor ha incidit en la seva aposta per reforçar la integració i les sinergies entre els diferents diaris de Prensa Ibérica i ha anunciat que pròximament tindrà lloc un redisseny d'El Periódico tant en el format paper com en la versió web, en una etapa en què Sáez portarà el timó de la nau després d'haver exercit de responsable de transformació digital d'aquest diari.

Sáez, que es va incorporar a aquesta capçalera com a director adjunt el març del 2010, ha volgut agrair, amb les seves primeres paraules després de prendre possessió del càrrec, els esforços afegits de la plantilla durant aquests mesos de confinament a causa de la crisi del coronavirus. «La redacció ha estat a l'altura en la solitud del teletreball a casa i també sortint al carrer per informar», ha assegurat, i ha instat a «aprofitar les oportunitats que es presenten» i les enormes fortaleses d'El Periódico.

«L'experiència del periodisme ha demostrat que hi ha tres claus perquè un diari tingui èxit: un editor solvent, una redacció amb talent i un públic fidel», ha resumit el director. «I aquestes tres claus les té El Periódico», ha insistit després de comprometre's a portar la batuta parlant molt amb la redacció. De fet, Sáez ha volgut expressar la seva estima pel verb català 'enraonar', a partir del qual vol demostrar des d'aquest mateix moment als lectors d'aquest diari la seva aposta pel periodisme pròxim i de qualitat.