La pel·lícula animada 'Bob Esponja, un héroe al rescate' ('The SpongeBob Movie: Sponge on the run'), basada en el popular personatge de Nickelodeon, no s'estrenarà als cines pel coronavirus, context que ha portat la cadena infantil i els estudis de Paramount a fer-ne el llançament per internet.

El projecte s'havia d'estrenar el 22 de maig, però va ser posposat fins al 7 d'agost durant la pandèmia, tot i que finalment la seva arribada al públic serà digital, primer per compra directa i el 2021 a través de la plataforma CBS All Access.

«Aquest llançament se sincronitzarà perfectament amb el canvi de marca planejat del servei a principis del 2021. Donarem la benvinguda al catàleg a Bob Esponja i a la colla de Bikini Bottom [Fondo de Bikini] de la millor manera possible», va indicar el president de ViacomCBS Digital, Marc DeBevoise.

A partir d'aquesta data també estaran disponibles totes les temporades anteriors de la sèrie 'SpongeBob Squarepants'.

Aquesta pel·lícula animada no és l'únic film dissenyat per a un públic principalment infantil que se salta la seva estrena en cines durant el context de la pandèmia després de l'èxit de 'Trolls World Tour', que va recaptar a l'abril més de 100 milions de dòlars.

Per exemple, els estudis Warner Bros, van estrenar directament per internet la pel·lícula animada 'Scoob!' basada en les aventures del famós gos 'Scooby-Doo' i la colla d'investigadors, que a partir d'aquesta setmana formarà part d'HBO Max.

Els títols estrenats a internet durant la pandèmia tenen un preu mitjà de 20 dòlars (17.17 euros), l'equivalent a una mica més de dues entrades de cine als Estats Units.

Però les grans sagues destinades a rebentar la taquilla han sigut més cautes i les noves propostes de James Bond, 'Fast & Furious', Marvel (com 'Black Widow') i DC ('Wonder Woman 1984', per exemple) han retardat les seves estrenes amb l'esperança que, tard o d'hora, es puguin veure a la gran pantalla i amb les sales ja funcionant a bon nivell.