Aleix Albareda (Solsona, 1973) combina dues facetes artístiques: la d'actor i director de teatre i la de pintor. Sol fer una exposició cada any per la Festa Major de Solsona, i no faltarà a la cita. L'exposició, que ha titulat Mixtisque, s'inaugura avui i es podrà veure fins al 13 de setembre al Tatrau Teatre. L'espai ampli li ha permès encabir-hi una gran exposició, en la qual mostrarà un total de 50 quadres realitzats el darrer any. «I no hi són tots», apunta l'artista. També s'hi beneficiarà d'una il·luminació «fantàstica», però caldrà que el públic es predisposi anar-hi perquè les localitzacions utilitzades en anys anteriors eren molt més cèntriques.

Mixtisque aplega quatre sèries de quadres (tots de mida de 60x60) de temàtica diversa. Revolta popular, sobre els fets de l'octubre del 2019, i Oh!Dience·s, amb les expressions d'infants davant les 34 obres de Shakespeare, són sobre fusta. «Aprofito els nusos perquè coincideixin amb un ull, que les vetes s'escaiguin a la galta...», exposa. I Naat·s Kin Gold, paisatges nocturns tenebrosos amb cels daurat inspirats en el poema Algú m'ha cridat de Joan Vinyoli, i Neared·s, crítica a l'especulació al món de l'art a partir d'obres icòniques tintades amb el vermell del punt de venda, són sobre tela.

Els nou quadres de Neared·s poden formar-ne un de sol, i així els presenta l'artista solsoní a la seva pàgina ( albareda.blogspot.com), talment com si fossin en un museu, «però també es poden disgregar». S'hi apleguen, per exemple, recreacions d' El naixement de Venus, de Botticelli; La lletera, de Vermeer; o Les menines, de Velázquez. Que es rebategen com Venere Scarlato, Vermeell Melkmeid i Burdel mayor. Albareda considera que «per a moltes galeries l'important és vendre i per això demanen mides grans, es fixen en el nom de l'autor, i juguen amb aproximacions a les grans obres d'art mundial. Faig una aproximació molt humil a uns quadres creats quan no imperava l'especulació».