La Setmana del Llibre en Català tanca aquest diumenge la seva 38 edició amb vendes "molt positives", després en els últims cinc dies unes 25.000 persones hagin visitat el seu recinte al Moll de la Fusta de Barcelona.

Des del dimecres 9 de setembre i fins a aquest diumenge, la Setmana ha acollit més de 180 activitats en una edició que per primera vegada no s'ha celebrat a l'avinguda de la Catedral de Barcelona, ha explicat l'organització en un comunicat.

Gairebé 200 autors han signat exemplars dels seus llibres durant l'esdeveniment i, a més, els itineraris literaris que la Setmana ha organitzat dins i fora de Barcelona han tingut un seguiment de gairebé el 100%.

La Setmana d'aquest any ha estat la més curta de la història: de deu dies s'ha passat a cinc, amb limitació de l'aforament a 935 persones al recinte del Moll de la Fusta per evitar contagis de coronavirus.

A més, s'han respectat les distàncies de seguretat i la higiene "permanent" dels espais i de tot el recinte, on no es podia accedir sense mascareta.

UN "ÈXIT"

L'organització preveu tancar amb una facturació de 325.000 euros, la qual cosa permetrà al sector editorial i de revistes en català "encarar l'últim trimestre de l'any amb força per aconseguir" pal·liar les conseqüències de la crisi del coronavirus.

El president de la Setmana, Joan Carles Girbés, i la presidenta d'Editors.cat, Montse Ayats, han destacat que, malgrat les restriccions, l'edició ha estat un "èxit" i un exemple que és possible celebrar esdeveniments culturals segurs i amb nous formats.

L'organització ha situat "l'aposta en ferm de tot el sector, la complicitat i el suport de patrocinadors privats i institucions públiques, la fidelitat del públic" i la difusió mediàtica com a factors clau de l'èxit d'aquesta edició.