Nacho (Marcos Ruiz) es troba amb la Tere (Begoña Vargas) a l'exterior del local Recreativos Vilaró. És ja negra nit, s'acaba la jornada i s'ha d'abaixar la persiana. El senyor Tomás (Pep Cruz) marxa en motocicleta. Ahir, aquesta va ser la darrera presa de Las leyes de la frontera. La darrera a Manresa i la darrera del film després de deu setmanes de rodatge, majoritàriament en una capital del Bages reconvertida en la Girona dels anys setanta. El Barri Històric menys rehabilitat -degradat en molts racons- cotitza a l'alça a la pantalla. El director Daniel Monzón, acompa-nyat del director d'art, Balter Gallart, del director de fotografia, Carles Gusi, i del productor, el gironí Edmon Roch (Ikiru Films), seguien a través de la pantalla, al carrer Vallfonollosa, una presa que situava el local dels billars i futbolins al carrer Fontanet, amb la Tere en primer terme caminant fins a trobar-se amb el Nacho mentre a la plaça d'en Creus desapareixia la motocicleta amb Pep Cruz. Eren les 9 del vespre i les campanes de la Seu es van esplaiar mentre l'equip -ahir d'una vuitantena de persones- assajava l'escena. Faltava una hora per al toc de queda. Però només s'havien de rodar dues preses per tancar una filmació que, com explicava ahir a aquest diari Edmon Roch, ha estat «un autèntic repte». Pel coronavirus. Ha compensat, coincidien Roch i Gallart, una ciutat que ha estat l'escenari ideal i uns veïns comprensius. Ahir, per primer cop, reconeixia Roch, acabarien un rodatge sense poder-ho celebrar. Però no van faltar els aplaudiments finals. La pel·lícula? Als cinemes (si tot va bé) la tardor del 2021.