Poc es podien imaginar els militars del projecte Arpanet que allò que havien inventat els anys 60 com a sistema de comunicació infal·lible en temps de guerra l'acabaríem fent servir tu i jo, asseguts al sofà de casa, per comentar via Twitter un episodi de The Crown, vist en streaming mentre cridem: «Alexa, apuja el volum... i de passada, quin temps farà demà?». Segurament ho estarien vivint amb incredulitat, la mateixa que ens hauria envaït a la Redacció de Regió7 si ens haguessin dit, l'any 2009, quan aquest diari va decidir apostar a fons per una web que aleshores tenia un miler de visites al dia, que dotze anys després s'haurien assolit els 50.000 lectors diaris de mitjana, amb pics de 90.000. Una autèntica animalada que ha situat www.regio7.cat com el 10è mitjà de comunicació més llegit en català a la xarxa aquest gener passat, segons l'empresa auditora OJD Interactiva. I això que l'àmbit natural de la capçalera és el comarcal.

La clau d'aquest èxit ets tu i l'esforç que hem fet durant els darrers dotze anys per saber què vols, quins temes t'interessen, quan ens consultes i des d'on ho fas. Més d'una dècada estudiant-te per assegurar-nos que complim allò que esperes d'un mitjà de referència. Analitzant dades per comprendre quines notícies t'agrada llegir des del mòbil quan et despertes i què et podem oferir de nou hores després quan ens tornes a visitar des de l'ordinador o altra vegada des d'un dispositiu mòbil ja sigui al migdia, a la tarda o a la nit.

I, sobretot, el diari vol anar allà on vas tu. I això implica una reinvenció diària al mateix ritme que evoluciona Internet, els telèfons mòbils, les aplicacions i les xarxes socials. Entorn del 80% de les visites al web del diari es fan actualment a través de dispositius mòbils, i més del 30% del total procedeix de les xarxes socials, especialment, encara avui, de Facebook, on fa uns mesos es va estrenar el servei Instant Articles per visualitzar millor les notícies. Twitter, Linkedin i Instagram són les altres xarxes socials que ha anat incorporant Regió7 i que es complementen amb el servei d'alerta a través d'un canal de Telegram i de les notificacions enviades a través del navegador d'Internet, activat dimecres passat. Els canvis i les millores no paren i caldrà estar alerta els propers mesos perquè se n'esperen de grossos.