Les pel·lícules sobre assalts a furgons blindats i les seves conseqüències són un gènere en si mateix. Entre els molts tractaments possibles hi ha el del survival que mostra els personatges en una situació límit de la qual només se'n surten amb decisions molt dràstiques que torpedinen els seus principis. A Bajocero s'introdueix una variant suggestiva: imaginar que el conductor, aquell personatge que acostuma a morir el primer de tots, sobreviu a l'atac, s'atrinxera en una comissaria i planta cara als enemics. Això és exactament el que li passa a Martín. No cal dir que la pel·lícula juga amb la claustrofòbia dels espais al més pur estil slasher, i que aprofita la situació límit per endinsar-se en les ambigüitats dels personatges, que aquí com a mínim no han vingut al món a ser dolents i prou. Dirigida per Lluís Quílez, Bajocero s'estrena avui a Netflix amb tots els ingredients per triomfar entre els usuaris de la plataforma: domini del gènere i de la tècnica i un esplèndid repartiment encapçalat per Javier Gutiérrez, un dels actors espanyols més carismàtics dels darrers anys en un registre als antípodes de Vergüenza, per exemple.