El teatre Kursaal posarà a la venda aquest dissabte a les 11 h més d'una vintena d'espectacles fins al mes de juny, que completaran les propostes que ja s'han anunciat i que en gran part són reubicacions de funcions cancel·lades amb motiu de la pandèmia. En total, de març a juny es proposen 34 espectacles, dels quals 14 són reprogramats. Entre les novetats, dues produccions del Teatre Nacional de Catalunya, l'aclamada Encara hi ha algú al bosc (7 de març), sobre la violència sexual que van patir moltes dones durant la guerra dels Balcans i amb l'actriu bagenca Magda Puig; i De què parlem mentre no parlem de tota aquesta merda (28 de maig), una comèdia de La Calòrica sobre l'emergència climàtica.

El teatre Kursaal també oferirà propostes teatrals com El mètode Grönholm (20 de març), Smiley, després de l'amor (9 de maig), així com les produccions La mascarada (7 de maig) de Pirates teatre i Com menja un caníbal (10 d'abril) de La Virgueria, amb l'actor manresà Carles Gilabert. A banda, es recuperen propostes cancel·lades com Kràmpack (6 de març), Calma! de Guillem Albà (9 abril), Peter Shub (22 de maig) o Ramon (23 de maig).

Pel què fa a música, la programació compta amb dues propostes d'òpera (Tosca, 3 de març; i Aida, 5 de maig) i l'estrena d'una nova producció de Simfonova amb Marcel Gorgori titulada L'òpera és medicina (21 de març). S'ofereixen dues produccions bagenques: la Camerata Bacasis (21 d'abril) celebrarà els 10 anys amb Electrobacasis, amb orquestra i DJ; i Clazzics (23 d'abril) estrenarà un nou espectacle d'òpera-fusió. I també se celebraran dos concerts pels 75 anys del pianista i compositor manresà Manel Camp (24 d'abril i 30 de maig). I també es recupera el concert de Blaumut: la nova data per presentar la seva gira en format acústic és el 21 de maig.

Malgrat que no és una programació tant variada, segons admeten els seus responsables, hi ha propostes de circ (Fins i tot la foscor, el 7 de març) i de dansa (Set of sets, 12 de març); i aquest dissabte també estaran disponibles quatre nous espectacles de la programació per a públic familiar, que coordina Imagina't.

Sense Sala Petita

Jordi Basomba, gerent de Manresana d'Equipaments Escènics (MEES), l'empresa municipal que gestiona els teatre de la capital del Bages, assenyala que la majoria d'espectacles es concentren al teatre Kursaal, i es dirigeixen a un públic «més majoritari». Amb les restriccions actuals s'han eliminat els espectacles «més minoritaris que s'oferien entre setmana a la Sala Petita», perquè si habitualment hi assistien una vuitantena de persones amb l'esclat de la pandèmia el nombre s'ha reduït a una desena, «i creiem que no té sentit mantenir-ho amb aquestes xifres de públic».