Si Sky Rojo porta l'empremta del director manresà David Victori (1982) no és només perquè el cineasta en sigui un dels realitzadors, sinó perquè, també, ha actuat com a coproductor executiu amb David Barrocal i Migue Amoedo amb una missió concreta: unificar el pols narratiu amb una direcció global que està cridada a ser una de les sèries estrella de la plataforma Netflix. Dels creadors de La casa de papel, Álex Pina i Esther Martínez Lobato, ara també amb Jesús Colmenar, Sky Rojo s'estrena avui a tot el món (190 països) amb un format innovador: capítols de 25 minuts que recorren diferents gèneres. Que el ritme no decaigui. Com ahir explicava Victori a aquest diari , «una de les peculiaritats de l'Álex i l'Esther és que fan transicions a diferents gèneres a tota velocitat. Volíem passar de l'acció al suspens, de la comèdia negra al drama en un mateix episodi». Adrenalina dramàtica i pur entreteniment en un retrat sense prejudicis de la prostitució i el tràfic de dones amb la intenció que la sèrie «sigui addictiva per a l'espectador». Victori ho té clar. La paraula que resumeix Sky Rojo és «energia. S'havia de trobar un ADN propi i crec que ho hem aconseguit». De moment dues temporades. La primera amb 8 episodis.

El cineasta manresà va arribar a la sèrie quan aquesta ja havia començat el rodatge. Era a principi de l'any passat, abans de la pandèmia. La productora, Vancouver Media, fundada per Pina a final del 2016, ja va voler comptar amb Victori per a l a primera temporada de La casa de papel , però els compromisos del cineasta no ho van fer viable. Ara sí: «Teníem ganes de treballar junts». I això ho va fer just després d'acabar el rodatge de No matarás, que precisament aquest diumenge aspira a 6 premis Gaudí, entre els quals el de millor actor per a Mario Casas. Victori s'incorporava a un projecte «que tenia el repte de trobar un llenguatge visual propi que els creadors han batejat de pulp llatí», explica. Un engranatge que oscil·la de Kill Bill a Thelma & Louise i amb protagonisme femení. Tres dones que fugen de l'infern i que juntes voldran recuperar les seves vides. I tot i l'adrenalina, la sèrie, remarca Victori, «no obvia el contingut colpidor però no t'expulsa com a espectador».

Han estat 15 mesos per a una sèrie que s'ha rodat a Madrid i a Tenerife, que ha passat per una pandèmia global i una nevada històrica: «Amb l'equip ja fèiem broma sobre què més ens podia passar: l'arribada d'extraterrestres?». Per a Victori, el gran potencial d'aquesta ficció que neix d'un «procés molt col·lectiu», és el «disseny» d'una sèrie amb «guions molt bons i un càsting que és un espectacle», afirma. Les tres protagonistes, Verónica Sánchez, Lali Espósito i Yany Prado, diu, «són pura química, totalment carismàtiques». Amb Sky Rojo, apunta Victori, «he après moltíssim, he estat envoltat d'excel·lència i crec que entre tots els companys hem sabut ampliar els límits a nivell creatiu». Per al manresà, Sky Rojo ho té tot: guió, elenc i Netflix: «Avui el públic decidirà».