Manel Alías farà aquest dijous el «Catalunya nit» en directe des de Súria
La mina serà un dels temes del programa que tindrà, també, l’actuació d’Humana Sound System, el nou projecte de Natxo Tarrés i Roger Farré

Manel Alías / Catalunya Ràdio
Redacció
El programa Catalunya nit de Catalunya Ràdio es desplaça aquest dijous a Súria per celebrar El Dia Mundial de la Ràdio. Amb el berguedà Manel Alías al capdavant, l’especial s’emetrà en directe des del teatre del Foment Cultural de la població bagenca (de les 22 h a la mitjanit).
Entre els diferents continguts que inclourà el programa, els oients podran escoltar un reportatge sobre la mina surienca que haurà gravat al matí el periodista berguedà, que té previst baixar a gairebé 700 metres sota terra; també, s’entrevistarà a l’alcalde de Súria, Albert Coberó, en directe des del teatre, i Nati Adell, corresponsal al Bages de l’emissora pública catalana, signarà un reportatge sobre el municipi; així mateix, hi ha prevista una connexió amb Washington per parlar amb el corresponsal de Catalunya Ràdio als Estats Units, el periodista surienc Francesc Garriga.
El Catalunya Nit continuarà amb diferents entrevistes més: a Agustí i Josep Antoni Yerro, germans bessons suriencs, treballadors a la mina durant 30 anys al laboratori químic i ara ja jubilats; a la docent, investigadora i doctora en Economia Mar Reguant, que el passat 6 de febrer rebia el premi Rosa Argelaguet a Manresa; i a la seva bessona, Anna Reguant, arquitecta. I pendent de confirmació, Alías té previst entrevistar, també, al director de Ràdio Súria, Àngel Gianfrancesco.
El programa enfilarà els darrers minuts amb l’actuació musical d’Humana Sound System, el nou projecte musical dels manresans Natxo Tarrés i Roger Farré (components de Gossos) que el novembre van llançar el seu primer senzill, La font, un avançament del primer disc de la nova formació, que ha de veure la llum el mes que ve. I el Catalunya nit acabarà amb la secció de cinema de l’Àlex Gorina, que parlarà sobre pel·lícules de mines i miners, en directe des del teatre surienc.
Per novè any consecutiu, tots els programes de Catalunya Ràdio sortiran avui de l’estudi. A més de Súria, La tarda de Catalunya Ràdio (de 16 a 19 h), amb Elisenda Carod, es desplaçarà a una casa en reformes a Olesa de Montserrat. Parlaran de tot el que suposa fer obres a casa, amb una sobretaula d’oficis vinculats a les reformes de la llar.
- Sílvia Caballol, escriptora i psicòloga: «Els nens no paren i gràcies a això despleguen totes les seves capacitats intel·lectuals»
- La Mola es treu 15 tones de sobre
- La reacció d'un policia de Manresa per un embús en hora punta: «Tenim coses més importants a fer...»
- Mireia Roura, pacient amb càncer de 55 anys: «La meva psicòloga és tan important per a mi com l’oncòleg»
- Un manresà inaugura aquest dissabte a Sant Fruitós una empresa d’elaboració de licors artesanals
- L'home que es passejava per Manresa amb una arma simulada va ser detingut per entrar a la delegació del Govern amb la pistola
- La prolongació Guimerà de Manresa es queda sense roba de nens
- L’Escolania de Montserrat respon a les crítiques per cantar en castellà al disc de Rosalía: «En cap cas vam imaginar que seria motiu de polèmica»

