La combinació entre l'electrònica i el cant líric obren el Faba
El carisma de l’electro-cantautor Irieix i les melòdiques veus del cor de Teies de Santpedor van crear un espectacle irrepetible que va transformar el rústic interior de l’Anònima en una església

El cantant Ireix acompanyat d’una quinzena de les integrants del cor de Teies en el primer concert del Faba de Manresa / Axel Casas

L’autotune, el cant líric i una forta càrrega de la vivència millenial van donar un esplendorós tret de sortida del Festival Artístic del Barri Antic, el Faba, en la seva jornada inaugural d’enguany. La personalitat i el carisma de l’electro-cantautor Irieix (Lluís Margarit, 1994) combinat amb la dolçor, l’entusiasme de les dones del cor de Teies de Santpedor van fer de la primera actuació del festival una unió irrepetible i que, tot i semblar oposades, l’entrega d’ambdues parts va resultar en un espectacle viu, embriagat d’ironia i d’una senzillesa colpidora.
Després de delectar el públic amb dos temes en acústic del disc que estrenarà el pròxim mes de setembre, Irieix va donar pas a la quinzena d’integrants del cor bagenc. Tot i els ritmes pop i el fet d’incloure l’autotune com un recurs musical i alhora artístic, els aguts de les veus femenines i els cors que feien als diferents temes van dotar-los d’una aura més magnificent, fins al punt de transformar el rústic interior de l’Anònima en el monumental interior d’una església.
Amb aquesta fusió que, a priori, podria semblar impossible, va resultar en una perfecta simbiosi en què cada part va acabar fent plena al talent de l’altra. Aquesta, de fet, va ser una idea de la mateixa organització del Fava, una prova de la seva voluntat de «sumar, explorar i veure què passa quan ho fem», un dels trets més distintius del festival.
Els assistents a l’obertura del Faba, que van superar el centenar, va destacar per la seva gran diversitat. Persones de diferents edats, totes elles amb ganes de gaudir de la innovadora proposta musical, van omplir el recinte de l’Anònima tot connectant i ballant amb els ritmes electrònics i melòdics de la proposta.
La combinació que va protagonitzar el concert va ser inèdita, de la mateixa manera que ho va ser l’espectacle. Alguns dels temes propis d’Irieix que van ser interpretar van ser Who the Fuck Is Irieix, He vist la por, Cami con mi cara i la cançó amb què va cloure el concert, Sa frienzone, sempre portant la cultura millenial, la ironia, l’auto-paròdia i el posthumor fins al més enllà.
La innovadora proposta va ser el primer tastet de la Faba, que omplirà de vida el recinte de l’Anònima durant aquesta setmana, amb tallers artístics, exposicions i concerts d’artistes com Maria Hain, Pau Jorba Group o Repion.
- El relat dels viatgers de l'avió que va succionar un home a Milà, ja a Espanya: 'Va venir corrents, va passar per sota i vam sentir una vibració molt forta
- L'últim adeu a Pere Camps, activista social i musical manresà, omple a vessar el tanatori Mémora
- Entren a robar a la Regina de Manresa i s'emporten 40.000 euros en perfums
- El món de l’esport omple la platea del Kursaal de Manresa per homenatjar Pere Miró, el manresà més olímpic
- Aquesta és la piscina més econòmica del Bages
- Habitatges de Santpedor pateixen les molèsties de la xinxa de la colza
- Els germans i actors Marc i Jan Buxaderas, pregoners de la Festa Major de Manresa
- S'enfronta a 14 anys de presó per atropellar greument una agent i ferir sis persones més durant una persecució a Manresa