Saltar al contingut principalSaltar al peu de pàgina

Mor als 41 anys el violoncel·lista Peter Schmidt, professor del Conservatori de Música de Manresa durant 8 anys

El cerimònia de comiat s'ha celebrat aquest migdia al tanatori Àltima de Terrassa | El músic, resident a Matadepera, va morir dijous després d'una llarga malaltia

El reconegut violoncel·lista Peter Schmidt alternava la docència amb l'activitat concertística

El reconegut violoncel·lista Peter Schmidt alternava la docència amb l'activitat concertística / www.peterschmidtcello.com

Susana Paz

Susana Paz

Manresa

El reconegut violoncel·lista Peter Schmidt, professor durant 8 anys al Conservatori de Música de Manresa, on també va exercir de cap d'estudis de grau professional, moria dijous a l'edat de 41 anys després d'una llarga malaltia provocada per un tumor cerebral. Molt estimat pels seus alumnes i companys, la cerimònia de comiat s'ha celebrat aquest migdia al tanatori Àltima de Terrassa amb una més que nodrida representació del professorat manresà. Schmidt deixa una filla de tres anys.

D’origen germànic i americà, però establert a Matadepera de fa anys (on va impulsar els Pòdium Matadepera, que també dirigia), Schmidt, que alternava la docència amb l'activitat concertística, va néixer el 1983 a Saarbrueckeb (Alemanya). La seva parella, Katia Michel, és pianista i professora del conservatori manresà. Ambdós, van enregistrar les obres per a violoncel i piano de Pau Casals per a la discogràfica Klassic Cat i havien participat activament en el cicle de concerts de professors promogut pel centre. De fet, el 2018, Schmidt, que feia dos anys que impartia classes en el centre manresà, es va encarregar per primer cop de confegir la programació del vuitè cicle «Una hora de música al Conservatori». Schmidt va ser professor superior de música de cambra del 2016 al 2024 i va formar part de l'equip directiu del centre del 2017 al 2023, amb Carme Botifoll a la direcció.

Visiblement afectada, Botifoll, que va treballar colze a colze amb Schmidt durant la seva etapa al capdavant del centre musical manresà, definia el músic de persona "molt intel·ligent, molt bon músic i amb molt de talent" que, entre d'altres propostes, va impulsar a la ciutat el concert de Joves Talents del Conservatori al Kursaal, una iniciativa que enguany ha arribat a la dotzena edició. "Era atent, respectuós i compromès amb els seus alumnes". Una mort "injusta" que "deixa un gran buit".

Schmidt va iniciar els seus estudis quan tenia 5 anys, primer amb el piano, i després amb el violoncel. El 2007 va finalitzar els seus estudis superiors a la Musikhochschule de Munich i es va especialitzar en música de cambra on es va graduar amb honors especials el 2010. Convidat regularment com a solista en diferents conjunts de música de cambra a Europa, Argèlia, Estats Units, Colòmbia i Mèxic, va actuar en festivals internacionals, i va col·laborar com a solista amb orquestres com la Neue Philharmonie Westfalen, l’Orquesta Philarmónica Budweis, l’A-Orchester der Bundeswehr, la Universitätsorchester Konstanz i la Münchner Internationales Orchester.

Com a membre d'orquestra va actuar amb la Gürzenich Orchester Köln, la Accademia d’archi di Bolzano, l'Orquestra Simfònica de Barcelona i Nacional de Catalunya, la WDR-Rundfunkorchester i la Badische Kammerphilharmonie.

Tracking Pixel Contents