Alumnes de Manresa, Santpedor, Sant Fruitós i Sant Vicenç enriqueixen la Biblioteca del Casino
Els treballs de recerca de tretze estudiants de 2n de batxillerat de sis instituts s'incorporen al fons local de l'equipament manresà

Els alumnes van rebre un certificat que acredita que els seus treballs ja són al fons local del Casino / AJUNTAMENT DE MANRESA

Una dotzena de treballs de recerca realitzats per alumnes de 2n de batxillerat d'instituts del Bages s'han incorporat al fons de la Biblioteca del Casino de Manresa. Els estudiants van participar en una trobada a la sala d'actes de l'equipament ubicat al Passeig Pere III on se'ls va lliurar un certificat que acredita que el seu treball ja forma part del fons local del centre bibliotecari.
Tretze alumnes i sis instituts diferents: els treballs que ingressen al Casino aquest any tracten qüestions com l'art, el transport, la biodiversitat, l'emprenedoria, l'ús del català i la recuperació de la memòria. La tria dels treballs que són prou meritoris per estar a disposició de la ciutadania per a la consulta i la lectura la va dur a terme el Centre de Recursos Pedagògics, que va valorar sobretot la qualitat de les propostes.
En l’acte de lliurament hi van ser presents, a més dels alumnes i els professors, la regidora de Cultura i Llengua de l'Ajuntament de Manresa, Tània Infante Martínez; la subdirectora de la Biblioteca del Casino, Maria Brioso Delgado; i la representant del Centre de Recursos Pedagògics del Bages, Núria Viladés.
Els treballs són:
"A través d'un mirall", d’Ivet Fuentes Lao. Institut Castellet (Sant Vicenç de Castellet).
"Col·lecció de quadres perla", de Manuel Felpeto. Institut Castellet (Sant Vicenç de Castellet).
"Des de la primera forma de vida fins a l'actual biodiversitat del Bages", de Laura Torras Ribalta. Institut Pius Font i Quer (Manresa).
"El Carrilet de Manresa a Guardiola", de Marc Piqué Bosch. Institut Lluís de Peguera (Manresa).
"El català, en perill? Usos lingüístics als centres educatius de Santpedor", de Júlia Vila i Karla Sabata. Institut d’Auro (Santpedor).
"El missatge del meu besavi", de Laura Rodríguez. Institut Castellet (Sant Vicenç de Castellet).
"El Neuromàrketing", de Badr Hili Zoubiri. Institut Castellet (Sant Vicenç de Castellet).
"Gasos generats en el tram de la C-55 al seu pas per Monistrol de Montserrat", de Janquel Esteve Núñez de Arenas. Institut Castellet (Sant Vicenç de Castellet).
"Investigació comercial de l'empresa Vins Pravi", de Marta Vila Prat, de l’Institut Gerbert d’Aurillac (Sant Fruitós de Bages).
"L’activitat artística a Manresa des d’El Pla de Bages (1920-1929"), de Laia Herrerias Belmonte. Institut Cal Gravat (Manresa).
"Mon grand-père, pionnier du plastique", de Martí Porta Morros. Institut Lluís de Peguera (Manresa).
"Podem prescindir del vehicle privat a Manresa?", de Lluc Vila Casellas. Institut Lluís de Peguera (Manresa).
- Fa fallida una cooperativa històrica en la qual treballaven 400 persones: «No sortien els números i el gerent pagava webs de cites amb els nostres diners»
- Adeu al para-sol: l'invent que fa ombra a quatre persones ja és a les platges de Catalunya
- La terra s’obre sota els peus: els 700 forats gegants que espanten Turquia
- Com va marxar el Papa de Montserrat? comitiva de 15 vehicles, monjos al balcó, corredisses i salutacions fins al final
- Alcalde la Pobla de Lillet: 'El que ens està passant amb l'Any Gaudí és espectacular. La Fira Modernista ha arribat per quedar-se
- Presó comunicada i sense fiança per als dos detinguts pel crim de la Baells
- Ha mort Leo Boixader, qui va ser bibliotecària de Berga durant 35 anys
- El Puig-reig remunta el derbi i és nou equip de Primera Catalana
