Saltar al contingut principalSaltar al peu de pàgina

Alumnes de Manresa, Santpedor, Sant Fruitós i Sant Vicenç enriqueixen la Biblioteca del Casino

Els treballs de recerca de tretze estudiants de 2n de batxillerat de sis instituts s'incorporen al fons local de l'equipament manresà

Els alumnes van rebre un certificat que acredita que els seus treballs ja són al fons local del Casino

Els alumnes van rebre un certificat que acredita que els seus treballs ja són al fons local del Casino / AJUNTAMENT DE MANRESA

Ja ens segueixes?Marca'ns com a mitjà preferit
Afegeix-nos a Google
Toni Mata i Riu

Toni Mata i Riu

Manresa

Una dotzena de treballs de recerca realitzats per alumnes de 2n de batxillerat d'instituts del Bages s'han incorporat al fons de la Biblioteca del Casino de Manresa. Els estudiants van participar en una trobada a la sala d'actes de l'equipament ubicat al Passeig Pere III on se'ls va lliurar un certificat que acredita que el seu treball ja forma part del fons local del centre bibliotecari.

Tretze alumnes i sis instituts diferents: els treballs que ingressen al Casino aquest any tracten qüestions com l'art, el transport, la biodiversitat, l'emprenedoria, l'ús del català i la recuperació de la memòria. La tria dels treballs que són prou meritoris per estar a disposició de la ciutadania per a la consulta i la lectura la va dur a terme el Centre de Recursos Pedagògics, que va valorar sobretot la qualitat de les propostes.

En l’acte de lliurament hi van ser presents, a més dels alumnes i els professors, la regidora de Cultura i Llengua de l'Ajuntament de Manresa, Tània Infante Martínez; la subdirectora de la Biblioteca del Casino, Maria Brioso Delgado; i la representant del Centre de Recursos Pedagògics del Bages, Núria Viladés.

Els treballs són:

"A través d'un mirall", d’Ivet Fuentes Lao. Institut Castellet (Sant Vicenç de Castellet).

"Col·lecció de quadres perla", de Manuel Felpeto. Institut Castellet (Sant Vicenç de Castellet).

"Des de la primera forma de vida fins a l'actual biodiversitat del Bages", de Laura Torras Ribalta. Institut Pius Font i Quer (Manresa).

"El Carrilet de Manresa a Guardiola", de Marc Piqué Bosch. Institut Lluís de Peguera (Manresa).

"El català, en perill? Usos lingüístics als centres educatius de Santpedor", de Júlia Vila i Karla Sabata. Institut d’Auro (Santpedor).

"El missatge del meu besavi", de Laura Rodríguez. Institut Castellet (Sant Vicenç de Castellet).

"El Neuromàrketing", de Badr Hili Zoubiri. Institut Castellet (Sant Vicenç de Castellet).

"Gasos generats en el tram de la C-55 al seu pas per Monistrol de Montserrat", de Janquel Esteve Núñez de Arenas. Institut Castellet (Sant Vicenç de Castellet).

"Investigació comercial de l'empresa Vins Pravi", de Marta Vila Prat, de l’Institut Gerbert d’Aurillac (Sant Fruitós de Bages).

"L’activitat artística a Manresa des d’El Pla de Bages (1920-1929"), de Laia Herrerias Belmonte. Institut Cal Gravat (Manresa).

"Mon grand-père, pionnier du plastique", de Martí Porta Morros. Institut Lluís de Peguera (Manresa).

"Podem prescindir del vehicle privat a Manresa?", de Lluc Vila Casellas. Institut Lluís de Peguera (Manresa).

Tracking Pixel Contents