Manresa s'enfila alt: Els Tirallongues ofereixen a la Mediterrània una sòlida i treballada actuació
La colla castellera ha tancat una diada amb tres castells de 7, quatre pilars de 4 i un de 5
Els Castellers de Berga i els de Lleida han acompanyat els locals a la plaça Neus Català

Ariadna Gombau

Els Tirallongues de Manresa han fet una sòlida i treballada actuació amb castells de 7 en el marc de la Fira Mediterrània. Com a colles convidades han assistit els Castellers de Berga i els de Lleida, que també han mostrat construccions compactes aquesta tarda a la plaça Neus Català.
Per obrir la diada, les colles han fet set pilars de 4 simultanis. En primera ronda, els Tirallongues han descarregat un 5 de 7, mentre que els convidats han començat amb un 4 de 7. Per continuar amb l'actuació, els locals han optat per un 4 de 7 amb agulla, castell que també han fet els lleidatans. En canvi, els berguedans han aixecat un 3 de 7. Durant la tercera ronda, la colla manresana ha tancat amb un 3 de 7 de la mateixa forma que ho han fet els de Ponent. Per la seva banda, els de Berga han finalitzat amb un 4 de 6 amb agulla.

Diada castellera de la Fira Mediterrània / Sílvia Belmont
A la ronda de pilars, les colles han ofert tres pilars de 5 que han pogut descarregar tant els locals com els de Berga. Per posar punt final a la diada, cada una de les agrupacions castelleres han fet, alhora, dos pilars de 4.
Els Tirallongues han mostrat durant l'actuació castells de set pisos ben treballats i ferms, demostrant així un bon estat de forma en el darrer tram de la temporada. Aquesta no és l'única participació dels manresans a la Mediterrània, ja que demà a les 20 hores prendran part de l'espectacle Immaterial, de la companyia Cia Voël i que van estrenar el passat 27 de setembre durant les Festes de la Mercè.
- Ni Tossa de Mar, ni Besalú: aquest és el poble medieval que tothom hauria de visitar a Catalunya
- Excursió a la natura de la Cerdanya: ara amb preus i horaris
- Desesperació a l'Ajuntament de Puigcerdà: «Estem valorant demanar la intervenció econòmica de la Generalitat»
- Una deflagració en un pis a Manresa obliga a evacuar els veïns de matinada
- Més que una hortalissa: l'albergínia podria ser la teva millor aliada per tenir cura dels ronyons
- Aturen un vehicle en un control al túnel del Cadí i hi troben un rifle i cinc caps d'animals salvatges
- El curiós passat de Carlos Mazón com a aspirant a Eurovisió amb el grup 'Marengo'
- Mor l'artista manresà Ferran Costa, als 71 anys