CRÍTICA / TEATRE
La mort també es pot prendre amb humor
El Kursaal aplaudeix les representacions de "La presència", amb un quartet actoral esplèndid format per Nausicaa Bonnín, Pau Roca, Marc Rodríguez i Anna Sahun

Marc Rodríguez, Nausicaa Bonnín, Pau Roca i Anna Sahun, d'esquerra a dreta / KIKU PIÑOL

Diumenge es tancava al teatre Kursaal de Manresa un completíssim cap de setmana teatral amb la segona funció (la primera, el dissabte) de "La presència" de Carmen Marfà i Yago Alonso, sota la direcció de Pau Carrió i interpretada per Nausicaa Bonnin, Pau Roca, Marc Rodríguez i Anna Sahun.
Una nit de dura i forta tempesta de neu en un petit poble de muntanya. La Sandra (Bonnin) i l’Ernest (Roca) són dos germans i viuen el final del seu pare, malalt terminal. Queden hores. En Miky (Rodríguez), parella de la Sandra, l’ha acompanyat fins al petit poble i sortint a atendre una trucada ha vist una petita llum que ningú li sap dir què és. Estan a l’espera del metge (Sahun), que al cap de poca estona d’haver arribat certificarà la mort del pare de l’Ernest i la Sandra, en Climent, un estimat membre de la comunitat i el poble. Certificarà la mort, però la petita campaneta que utilitzava l’home per avisar el seu fill quan necessitava alguna cosa, segueix sonant. No era mort? Què està passant? I comença una nit de neu, terror, humor, aparicions i confessions.
"La presència" té una perfecta estructura definida i diferenciada; un inici introductori, sobretot definint i marcant el caràcter de cada un dels personatges, que seran un indicatiu del seu comportament i de les seves reaccions en el desenvolupament del conflicte central de la posada en escena. El text del muntatge queda marcat per una bona fluïdesa i agilitat amb uns estratègics punts de força, atenció i vital atenció per la informació que cal acumular per anar copsant el meticulós i interessant desenvolupament.
Molts secrets darrere d’una aparença de normalitat surten a la llum la nit de la mort del pare, en Climent, que no era el patró i veí perfecte que tothom creia. Podria crear-se una angoixant atmosfera, que ofusqués els personatges, però la vis còmica, total contrapunt necessari, principalment servit per Marc Rodríguez, trenca la línia que tendiria cap a la tragèdia per acabar oferint-se aquesta comèdia de terror molt ben trobada. Diferents estrats d’un relat que conflueixen per conformar una història comuna.
Homogeni elenc d’actors i actrius en un correctíssim treball interpretatiu que va ser acomiadat amb aplaudiments i amb algun ensurt. Els mòbils que van sonar cap a les acaballes de la representació no van espantar, simplement, segueixen molestant.
Subscriu-te per seguir llegint
- Ni Tossa de Mar, ni Besalú: aquest és el poble medieval que tothom hauria de visitar a Catalunya
- Una deflagració en un pis a Manresa obliga a evacuar els veïns de matinada
- Un home deixa 10 euros al compte durant 20 anys i això és el que li queda
- L'exactor de Disney Channel David Henrie, enamorat de Montserrat: «S'ha guanyat un lloc en el meu cor»
- Aturen un vehicle en un control al túnel del Cadí i hi troben un rifle i cinc caps d'animals salvatges
- Gósol ja té data per a la consulta popular sobre el canvi de província
- Així serà el Nou Congost del futur: 1.500 places més, la superfície augmentarà un 45%, botiga i restaurant sempre oberts
- Polèmica per la presentació del disc de Rosalía al MNAC: Sixena sol·licita la suspensió de l'acte per evitar «malmetre les pintures»