Polèmica per la presentació del disc de Rosalía al MNAC: Sixena sol·licita la suspensió de l'acte per evitar «malmetre les pintures»
L’advocat de l’Ajuntament de Vilanova de Sixena sol·licita la suspensió urgent de l’esdeveniment per si les vibracions afecten la conservació

Interior de MNAC, on es troben les pintures de Sixena / Europa Press
EFE / ACN
L’advocat de l’Ajuntament de Vilanova de Sixena ha demanat a la jutgessa que suspengui amb caràcter urgent el concert que Rosalía té previst oferir aquest dimecres a la tarda a la Sala Oval del MNAC per presentar el seu nou disc, Lux, amb la finalitat d’evitar que les vibracions danyin les pintures murals de Sixena, situades en una sala propera.
Segons explica, “les enormes vibracions que produeixen els potents equips de so podrien malmetre les pintures murals de Sixena, que es troben molt a prop d’aquesta sala”, motiu pel qual insta que es prohibeixi amb caràcter urgent la celebració d’aquest concert mentre la sentència no estigui “totalment executada”.
Jorge Español creu que no és una bona idea fer aquesta presentació del nou disc de la Rosalia a l’interior del MNAC. Considera que “és una gran cantant” i assegura que l’admira molt, però ha dit que seria millor fer-lo a fora de les instal·lacions per evitar riscos a les pintures murals de Sixena i fins i tot a altres com les de Taüll.
Español diu que ho ha revisat i no recorda que s’hagi fet mai un acte d’aquestes característiques al MNAC. Considera que és un risc perquè al museu hi ha peces que són molt valuoses i la gent podria entrar a les sales “robar objectes i atemptar contra les pintures murals”. De moment, encara no han rebut cap comunicació sobre si es farà o no l’acte però Español assegura que si s’acaba fent emprendran accions penals contra el MNAC perquè “la responsabilitat és seva”.
- Josep Maria Macià Roldan: «Hi ha una necessitat bestial de feines d’enginyeria que sembla que no vol fer ningú»
- Mor en un accident a la C-55 Miquel Caelles Campà, exregidor de Súria i professor a la Joviat
- Mor Margaret Rubí Casals, de la popular botiga Rubí Casals de Manresa, als 64 anys
- Cues de fins a una hora a Súria en la vetlla del professor i activista cultural Miquel Caelles
- L'exemplaritat de Tous: segona generació
- El funeral de Miquel Caelles, mort en accident de trànsit, serà aquest diumenge a la tarda a Súria
- Cada vegada hi ha més professionals i experts que recomanen preparar un 'testament digital
- Andrea Sacrest i Laia Marimon, les dissenyadores que han reconvertit una fusteria de la Cerdanya en un taller de furgonetes camper