Festa Major de Manresa: Visites
Un dia per gaudir gratis del patrimoni
Els museus públics, el carrer del Balç i la Torre Lluvià franquejaran l’entrada a la ciutadania

El Museu del Barroc és un dels atractius culturals de la ciutat / ARXIU/JORDI BIEL

La Festa Major és una bona oportunitat per conèixer el patrimoni i els museus de la ciutat. El dilluns, hi haurà diversos equipaments que obriran portes de forma gratuïta: el Museu de l’Aigua i el Tèxtil, el Museu del Barroc, el Museu Petit -una mostra de peces i objectes del Museu de Manresa, que fa una dècada que està tancat- i el carrer del Balç, que obre de forma puntual.
Un altre espai patrimonial de la capital bagenca que obre les seves portes -amb reserva prèvia a manresaturisme.cat- és la Torre Lluvià, aquest diumenge de 10 del matí a 2 del migdia. Hi haurà guiatges a les 11, les 12 i les 13 h.
Divendres (18 h), el Centre d’Aigua de Can Font oferirà una visita guiada per conèixer l’antic mas de Can Font, la cisterna medieval i altres elements. Es podrà veure l’audiovisual Els sons de l’aigua. Cal inscriure’s a parcdelasequia.cat/agenda i el preu és de 4 euros.
A més de poder accedir dilluns a les instal·lacions de manera lliure, el Museu de l’Aigua i el Tèxtil organitza un taller d’encordats per aquest dissabte a les 10 h. La intenció és ensenyar als participants les tècniques de treballar amb cordes i fibres, i cadascun d’ells crearà un revister. L’activitat està pensada per a persones adultes i té un preu de 15 euros (inclou el material). I diumenge (12 h), Màgia entre fils, amb el Màgic Pol. Les reserves s’han de fer al web parcdelasequia.cat/agenda.
Subscriu-te per seguir llegint
- Valentí Fuster: 'El cor ens parla de quant podem viure; el cervell, de com viurem aquells anys
- Un motorista perd la vida en un accident a l'N-260 a la Ribera d'Urgellet
- Crim de Manresa: la víctima i els amics van evitar la baralla fins a l'últim moment
- José Abellán, cardiòleg: 'En realitat no són 10.000 passos al dia, són molts menys i importa molt com els donis
- Xiulades, crits de 'Fora, fora!' i aplaudiments en l'ofrena floral d'Aliança amb la seva alcaldable a la Diada de Manresa
- Camagrocs, rovellons, ceps i rossinyols enceten el Mercat del Bolet de Cal Rosal
- M'han punxat, m'han punxat!', el crit de Carles Vilajosana després de patir la ganivetada mortal a Manresa
- Dos focs en contenidors afecten quatre cotxes i la façana d'un edifici fins al cinquè pis, a Manresa