Saltar al contingut principalSaltar al peu de pàgina

«En fin»: Humor negre i disbauxat sobre la fi del món

Malena Alterio i José Manuel Poga protagonitzen la nova sèrie d’Amazon Prime Video

La comèdia creada per David Sainz i Enrique Lojo tindrà cameos de Chenoa i Jorge Cadaval

José Manuel Poga en la sèrie

José Manuel Poga en la sèrie / Amazon Prime Video

Marisa de Dios

Què faries si sabessis que s’aproxima la fi del món? Sense un futur a la vista, faries coses que mai t’haguessis plantejat per temor a les conseqüències? Aquesta és la pregunta que planeja constantment en En fin, una comèdia que es va estrenar ahir a Amazon Prime Video que aborda l’apocalipsi amb molt d’humor negre i disbauxat, protagonitzada per l’última guanyadora del Goya a millor actriu, Malena Alterio.

Encara que la premissa de la sèrie, l’arribada imminent de la fi del món, es dilueix en el primer minut. De fet, tot s’inicia amb la constatació que el planeta gegant que anava a xocar i destruir la Terra s’ha desviat i això ha fet que la humanitat se salvi «in extremis». Molts ciutadans que es van desenfrenar han d’assumir ara els resultats dels seus actes.

Com Tomás (José Manuel Poga), que va deixar a l’estacada a la seva dona (Alterio) i a la seva filla (Irene Pérez) quan es va anunciar el trist futur de la Terra i, que en veure que l’apocalipsi no arribarà, tractarà d’obtenir el perdó de la seva família. «És un tipus molt patètic que al llarg de la sèrie sofreix una revelació», resumeix Poga (El cuerpo en llamas, La casa de papel) sobre una ficció repleta de personatges d’allò més imperfectes.

Perquè Alterio també defineix al seu com una dona amb tanta por de canviar les coses «que ha de venir una apocalipsi perquè mogui peça». La seva manera de rebel·lar-se és veient la nova situació com una segona oportunitat, llançant-se a la valenta a fer tot el que abans no es va atrevir.

Semblances amb la pandèmia

Les situacions que planteja En fin a partir de llavors, al llarg dels seus sis episodis de 30 minuts, són d’allò més surrealistes... O no? Perquè és fàcil comparar-ho amb la pandèmia que vam viure fa només quatre anys, encara que David Sainz (Grasa, Malviviendo) i Enrique Lojo (El último show), els creadors de la sèrie, l’escrivissin abans que la covid confinés al planeta.

Malena Alterio (segona per la dreta), al costat de Luisa Gavasa i Irene Pérez

Malena Alterio (segona per la dreta), al costat de Luisa Gavasa i Irene Pérez / Amazon Prime Video

«Hi ha un munt de conceptes que, de sobte, la pandèmia va posar sobre la taula i, sense que ho pretenguéssim, van connectar amb la nostra sèrie», explica Lojo. «En l’episodi tres veus al preparacionista que s’ha comprat un munt de coses i que està atresorant paper higiènic i després vam veure que va haver-hi gent que va reaccionar d’aquesta manera. O el negacionisme», afegeix sobre una ficció que aborda un tema no massa recurrent en la ficció espanyola.

«Enrique i jo som molt fans del gènere apocalíptic. Aquí estem molt acostumats al fet que aquestes coses li passin a una família de Connecticut o al mateix president dels EUA, i a nosaltres ens agradava agafar tots aquests tòp ics del gènere i barrejar-los amb el costumisme d’aquest país, i això inevitablement ens ha portat a la comèdia», reconeix Sainz.

El repartiment de En fin el completen Raúl Cimas, Luisa Gavasa, Dani Mantero, Cristian de la Terra, Pepa Rus, Javier Botet, Adrián Pino, Victor Rebull, Numa Paredes i Leonor Watling, amb ‘cameos’ de Chenoa i Jorge Cadaval.

Tracking Pixel Contents