Cineclub projecta aquest diumenge La doncella, presentada a Canes 2016 i guardonada amb el premi del públic en el darrer festival de Sitges. L’últim llargmetratge de Park Chan-wook, un dels realizadors més emblemàtics del cinema coreà modern, s’inspira en una novel·la de Sara Waters i està ambientada en la Corea dels anys trenta del segle XX, quan era un país colonitzat pel Japó.

Sooke, una noia humil, entra a treballar com a criada en la mansió d’una dona adinerada nipona. La protagonista, una jove ingènua, serà víctima d’una intriga tortuosa. Una potencia visual descomunal i una atracció irresistible per les dimensions més malsanes de la ment humana conflueixen en l’obra d’un realitzador asiàtic que es consagrà internacionalment amb l’anomenada “trilogia de la venjança” (Oldboy fou el seu títol més aclamat). I aquesta combinació explosiva torna a presidir La doncella, que ens submergeix en una atmosfera pertorbadora i sensual, en que res és el que sembla.

L’autor de Lady Vengeance teixeix un thriller , en què el guió ens sorprèn amb continus cops d’efecte que transformen la seva trama alambinada en un laberint de passions tan subjugant com llaminer. Una sofistificació formal extrema s’aferma en una disecció amoral dels personatges i el resultat final és un suspens imprevisible i captivador, farcit d’idees provocadores i imatges evocadores.

El creador de Soy un cyborg ens regala una perla enverinada que mossega dolçament.