26 de abril de 2011
26.04.2011
Amplia la xarxa de botigues

Punto Blanco s'estén a l'Orient Mitjà i la Xina

L'empresa fabricant de gènere de punt igualadina vol convertir-se en una marca global

26.04.2011 | 02:00
La botiga de Lisboa és la primera fora de l´Estat espanyol

La igualadina Punto Blanco acaba d'obrir el seu primer establiment a Lisboa. Es tracta de la primera botiga de la marca fora de les fronteres espanyoles i en aquests moments l'empresa ja té la vista posada en altres mercats, com els països de l'Orient Mitjà, la Xina i Rússia. Amb tot, no deixen de banda mercats més propers com França i Itàlia, on l'empresa també preveu instal·lar establiments. Actualment, l'empresa igualadina disposa de 14 punts de venda (tots menys un a Espanya), als quals el mes que ve se n'hi afegirà un altre a la Corunya. L'obertura de botigues pròpies permet al fabricant de gènere de punt arribar a consumidors als quals no arriba a través dels comerços multimarca tradicionals.
El director general de Punto Blanco, Josep Reixach, concreta que els països en els quals l'empresa està interessada a obrir nous establiments són els Emirats Àrabs, Kuwait, Rússia i també mercats més propers com el portuguès, el francès i l'italià. En el cas dels països de l'Orient Mitjà, diu Reixach, serà a través de màsters franquiciats. Es tracta de cedir la marca a un soci local o hòldings propietaris de centres comercials, que al seu torn s'encarreguen de concedir franquícies de la marca i obrir establiments al país. L'empresa ha optat per aquesta estratègia, diu Reixach, "per la dificultat de gestionar des d'aquí botigues en mercats difícils i llunyans".

D'altra banda, per introduir-se al mercat xinès, la companyia ha establert, conjuntament amb altres empreses catalanes, una plataforma de venda a Hong Kong. Reixach destaca la importància de tenir presència en aquest mercat, que "el 2015, si segueix el ritme de creixement que té actualment, tindrà 400 milions de persones de classe mitjana".

A l'hora de parlar del nombre d'establiments que preveuen obrir, Reixach no concreta cap xifra i assegura que "l'important és anar a poc a poc, consolidar cada pas", i afegeix que "no és tan important parlar de números de botigues com de consolidar el nostre model de negoci a nivell mundial. Al final, les marques seran globals o no seran. Per a nosaltres l'important és ser coneguts a tot arreu". De fet, encara que no ha estat fins ara que l'empresa ha obert el seu primer establiment a l'estranger, la seva activitat exportadora es remunta als anys 50 i actualment ven en 35 països. Un exemple són les vendes de la seva botiga on-line. Va obrir ara fa dos anys i rep comandes de gairebé tots els països europeus. Fora d'Europa, la botiga virtual no està operativa. L'empresa igualadina va iniciar l'obertura d'establiments amb la pròpia marca fa quatre anys i Reixach en fa un balanç positiu. Totes les botigues excepte una s'han obert en centres comercials perquè en aquests espais "no hi ha botigues multimarca i, si no hi obríem nosaltres, era un públic molt important que perdíem", diu Reixach. Precisament a Lisboa, Punto Blanco ha situat el seu establiment de 200 metres quadrats al centre comercial Freeport, el més gran de tot Portugal. Reixach explica que han optat pel mercat portuguès "perquè és molt proper i hi tenim una força de marca molt important". També assegura que la delicada situació del país no els espanta perquè "la nostra visió és a llarg termini. Fa un any i mig que estàvem gestionant obrir-hi un establiment i estava tot ple. Ara n'ha sortit l'oportunitat, i encara que sigui un moment difícil l'havíem d'aprofitar".

Compartir a Twitter
Compartir a Facebook
L'últim El més llegit