L'Escorxador Frigorífic d'Avinyó és a un pas d'obrir-se camí en un dels mercats exteriors en aquests moments més interessant: la Xina. La direcció de l'empresa bagenca s'ha reunit aquesta setmana amb una delegació d'empresaris xinesos, majoritàriament distribuïdors de productes del porc. L'interès de l'Escorxador Frigorífic d'Avinyó és

poder aconseguir el certificat del govern de la Xina per poder establir una relació directa amb els empresaris xinesos, sense haver de passar per la intermediació de Hong Kong, fet que encareix el producte final i resta competitivitat als catalans.

Genís Borralleras, cap de producció i recursos humans de l'Escorxador, ha explicat a Regió7 que el mercat de la Xina els interessa de manera molt especial perquè entrar-hi de ple (ara ja hi exporten, però no directament) els permetria donar sortida a parts del porc que aquí estan considerades com un subproducte i que a la Xina tenen mercat. Peus, orelles, cues, ventres, cor... són parts del porc que a la Xina tenen bona entrada, i, a casa nostra, difícilment es comercialitza. L'Escorxador d'Avinyó ja ha introduït alguns canvis per satisfer els xinesos, com la separació de peces, en la temperatura, en la manera de tallar la carn per satisfer les expectatives dels empresaris xinesos. La visita a Avinyó va ser organitzada per la Federació Catalana d'Indústries de la Carn, que va actuar en companyia del Govern català. Ara, la sort de l'Escorxador Frigorífic d'Avinyó en aquest tema està en mans del govern espanyol, que ha d'establir el diàleg amb el xinès per poder tancar les operacions.

Vendre a la Xina suposaria introduir el porc català de manera important en el país que és el major productor de porc del món. Amb tot, la producció no arriba per abastar les necessitats dels consumidors xinesos i han d'importar carn d'altres països, principalment d'Europa. En sentit contrari, l'Escorxador Frigorífic d'Avinyó també sap que té la principal via de creixement en l'exportació, perquè el mercat intern "està estancat", segons el director financer, Santi Alsina. L'empresa ja ven de manera important al Japó, a Europa (França i Alemanya) i a països com Sud-àfrica i Dubai.

L'any passat va facturar 123 milions d'euros, va produir 63.000 tones de carn i va tenir un increment de facturació del 8%. 25.000 quilos de carn es van destinar a l'exterior.