El Port de Barcelona mantindrà les inversions previstes per a la construcció d'una nova terminal de càrrega d'ICL, matriu d'Iberpotash, per exportar sal, després que l'empresa anunciés aquesta mateixa setmana que estudia congelar, ara per ara, una inversió addicional de 270 milions d'euros en el pla industrial de Súria.

El conseller delegat d'Iberpotash, José Antonio Martínez Álamo, va anunciar dilluns passat que l'empresa valora aturar la segona fase del pla Phoenix arran de l'última sentència en contra seu del Tribunal Suprem sobre la muntanya de sal del Cogulló, a Sallent.

El desembre de l'any passat, Iberpotash va fer pública una inversió de 100 milions d'euros per construir una nova terminal de càrrega a la zona del moll Álvarez de la Campa, amb una superfície de 7 hectàrees i 14 metres de calat, una operació que permetrà la càrrega de vaixells de fins a 60.000 tones. La nova terminal portuària podria estar operativa ja l'any que ve. El mateix desembre, el Port va anunciar una inversió de 10 milions per reformar els espais que acolliran aquesta infraestructura, amb la intenció de reforçar el moll i augmentar el seu calat fins a 14 metres, així com prolongar la xarxa viària i ferroviària fins a la nova terminal.