AudioSnaps és una aplicació per a mòbils i tauletes que pretén revolucionar el món de la fotografia. L'eina permet compartir fotografies a la xarxa que incorporin so ambient del moment en què s'ha fet la instantània. L'aplicació es va llançar oficialment el gener i en mig any han aconseguit 200.000 usuaris arreu del món i s'han reproduït les fotografies 5,5 milions de vegades. Els usuaris provenen principalment de Mèxic, Europa, Colòmbia i l'Argentina. En els darrers mesos els responsables del producte han arribat a un acord amb un fabricant per incorporar l'aplicació de sèrie als dispositius i han llançat una actualització que canvia la interfície de dalt a baix.

Combinar la fotografia amb el so no és nou, en el passat s'havia intentat amb diferents sistemes, però mai s'havia aconseguit un format internacional que es pogués reproduir en diferents dispositius. Un dels impulsors de la iniciativa, el molletà Marc Sallent, explica que el procés més difícil va ser crear un format internacional que permetés fer realitat la seva ambició. L'equip de programadors va desenvolupar una manera per incrustar el so en una fotografia en format jpg. Els professionals d'AudioSnaps van convertir-se així en els primers programadors del món en portar a terme la fita. Per això, els joves catalans van patentar el producte. "No tenim res en contra dels vídeos, però aquests són l'eina perfecta per explicar una història i nosaltres treballem per capturar moments", apunta el SEO d'AudioSnaps, Marc Sallent.

En mig any l'aplicació ha aconseguit superar els 200.000 usuaris arreu del món i que les fotografies hagin estat reproduïdes 5,5 milions de vegades. Per ordre de més impacte, els principals usuaris provenen de: Mèxic, països d'arreu d'Europa, Colòmbia, Argentina i Brasil. En aquest darrer cas, segons indiquen, va influir molt el passat mundial de futbol. Un dels altres indrets on també arrela l'eina és als Estats Units. Tot i que allà no s'ha fet inversió per promocionar l'aplicació, Sallent afirma que hi tenen força usuaris i que en un futur compten en poder invertir en aquest mercat.

AudioSnaps és una aplicació gratuïta i està disponible per als sistemes operatius d'Apple i Android. Del gran nombre de fotografies que es publiquen diàriament, la majoria són de nadons i nens petits, concerts i esdeveniments esportius, vacances i paisatges. Des de AudioSnaps revelen que també han constatat diferents fenòmens i posen com a exemple que moltes famílies utilitzen l'aplicació per donar a conèixer un nadó recent nascut. L'aplicació la fan servir usuaris molt diferents, però el target se centra en adolescents i dones de 26 a 32 anys. "Hem trobat gran diversitat de fotos i d'usuaris, des de gent que en penja en un quiròfan fins a persones que es fotografien en un cotxe patrulla", destaca Sallent.

Després del primer període, ara s'ha publicat una nova actualització de l'eina en la qual es potencia la interacció entre els usuaris, amb un canvi total d'interfície i molt més intuïtiva. Per ara descarten incorporar més funcionalitats més enllà de la fotografia amb so.

Actualment, AudioSnaps no genera ingressos. Segons van explicat, el model que han escollit no es començarà a rendibilitzar fins que "la massa d'usuaris sigui molt més gran, al voltant de 3 o 4 milions". Per aconseguir beneficis, en un futur, l'empresa té previst oferir publicitat o llicenciar la tecnologia que tenen patentada. D'aquesta manera, l'aplicació dels joves vallesans podria ser decisiva en el futur de les càmeres dels smartphones, si aquests aconsegueixen acords amb els fabricants. Així, s'espera que a llarg termini algun fabricant incorpori el sistema patentat per ells a la càmera del telèfon. El que sí que ja han aconseguit és un acord amb el gegant de les telecomunicacions, Sony Mobile Communications, segons el qual que des de fa més d'un mes l'aplicació ve instal·lada de fàbrica a tots els terminals de la marca Sony. En un futur esperen que l'acord amb Sony es faci extensiu als altres fabricants i que això els suposi una entrada de capital.