Fa deu anys era un cercador, però des que va començar a cotitzar al mercat Nasdaq, Google ha comprat YouTube, ha creat els seus propis telèfons mòbils o fins i tot ulleres, el que en termes borsaris s'ha traduït en el fet que les seves accions, des del 19 d'agost de 2004, s'han revalorat un 1.294%.

Google va debutar a la borsa amb un preu de sortida de 85 dòlars, i ja en el seu primer dia les seves accions es van apreciar un 18%, recaptant un total de 1.670 milions de dòlars amb la seva oferta pública inicial de venda d'accions (OPV).

Actualment, els accionistes, si bé van celebrar amb una pujada moderada del 0,74% el desè aniversari, van tenir temps de mirar enrere impressionats pel vertigen. Tal com s'apuntava al diari The Wall Street Jounal, qui va invertir 10.000 dòlars en la companyia llavors, ara tindrà 140 milions.

"Google no és una empresa convencional i la nostra intenció no és convertir-nos en una", van escriure els seus fundadors, Larry Page i Sergey Brin, abans del seu debut. I deu anys més tard, el seu rendiment borsari només pot definir-se com a extraordinari, amb una mitjana de creixement anual de gairebé el 130%.

"Els nostres objectius a llarg termini tenen riscos. Els mercats potser tinguin problemes avaluant aquests objectius a llarg termini, que poden reduir potencialment el valor de la nostra companyia. Però com a potencials inversors hauríeu de considerar aquests riscos", segons explicaven Page i Brin en la carta als accionistes.

Efectivament, des d'aleshores, quan Google era "només" el cercador més potent, hi ha hagut molts canvis a l'empresa que va tenir la saviesa de començar a cotitzar passat el boom de les .com.