El Consell d'Administració del Port de Barcelona va aprovar ahir la licitació del nou accés viari i ferroviari al moll Álvarez de la Campa, on s'ubicarà la futura terminal d'ICL Iberia (Iberpotash). L'actuació té un pressupost inicial de 4,7 milions d'euros i un termini d'execució de 10 mesos.

L'obra consisteix en la creació d'una connexió viària per a la terminal que construirà la companyia minera. El projecte inclou també el traçat ferroviari en ample mixt (mètric i internacional). L'actuació es completa amb una nova xarxa de drenatge i els elements d'urbanització i sistema d'enllumenat dels vials.

La terminal d'ICL Iberia al Port de Barcelona, amb una superfície de 7 hectàrees i 14 metres de calat, suposarà una inversió de 60 milions d'euros per part de la multinacional i permetrà la càrrega de vaixells de fins a 60.000 tones.

D'altra banda, el Consell també ha donat llum verd a la venda del 70% de les accions de la companyia Marina Barcelona 92, empresa concessionària del Port de Barcelona dedicada al manteniment, reparació i reforma de vaixells i embarcacions d'esbarjo. El comprador és el grup d'origen turc Dogus Holding, que té seu a Istanbul. L'adquisició s'executarà a través de l'empresa D-Marine, filial de Dogus encarregada de la gestió de marines.

Actualment D-Marine gestiona onze marines a la Mediterrània, distribuïdes entre Turquia, Grècia, Croàcia i Montenegro. L'operació inclou la venda de la participació del 8,07% que el Port de Barcelona té a Marina Barcelona 92 per un valor de 6 milions d'euros.