La Corporació Catalana de Mitjans Audiovisuals (CCMA) ha renovat l´àrea de Comercial i Màrqueting, que dirigeix Carles Manteca, per avançar en un nou model de gestió de la publicitat i les marques, reforçar la competitivitat de TV3 i Catalunya Ràdio i potenciar-ne les sinergies. Una de les novetats la protagonitza la manresana Neus Comellas, que assumeix la direcció comercial de les emissores de Catalunya Ràdio, en substitució de Lluís Carrasco, i manté la responsabilitat corporativa que tenia fins ara en l´àmbit del Desenvolupament de Negoci Publicitari.

Des de la seva incorporació a la CCMA l´any 2005, Comellas ha estat directora comercial de TV3 i, posteriorment, directora comercial corporativa. Actualment era responsable de Nou Negoci i Desenvolupament Comercial. També havia estat Directora de ServeiClient i cap de planificació de mitjans a Media Planning Grup (actualment Havas Media), entre el 1990 i el 2005. És Llicenciada en Ciències de la Informació per la UAB, en l´especialització de Publicitat i RRPP, i Màster en Gestió ì Direcció d´empreses de comunicació per IESE.

Dani Reyes, al capdavant de la nova estructura

La nova estructura ha d´enfortir el posicionament estratègic de la CCMA davant dels reptes actuals del sector, optimitzar els recursos a tots els nivells per millorar l´eficiència del grup, simplificar-ne la gestió organitzativa i agilitar la presa de decisions. Amb aquests objectius, la CCMA unifica la direcció de Màrqueting dels àmbits de televisió, ràdio i mitjans digitals, sota la direcció de Dani Reyes, que actualment liderava l´estratègia de màrqueting de TV3 i dels mitjans digitals de la CCMA. Així, l´àrea actual de màrqueting de Catalunya Ràdio, que fins ara dirigia Lluís Carrasco des del departament comercial i de màrqueting per al mitjà ràdio, s´integra en una sola direcció corporativa.

Amb una experiència de gairebé 20 anys a Televisió de Catalunya, Dani Reyes n´ha estat el cap de màrqueting els darrers 6 anys, responsable de la imatge de marca i la promoció dels seus canals i programes, i també de l´estratègia en màrqueting infantil, digital, relacional, de nous negocis, edicions i marxandatge. Anteriorment, havia estat cap d´autopromoció de TV3 i cap de màrqueting de l´àmbit infantil i juvenil (Super3). És Llicenciat i Màster en Administració i Direcció d´Empreses per ESADE i McGill University (Canadà), en l´especialitat de màrqueting,

Finalment cal destacar que Ramiro García ha estat nomenat nou Cap de la Delegació Comercial de la CCMA a Madrid en substitució d´Esteve Tiana, i serà responsable de la comercialització en els àmbits de televisió i digital. Fins ara, i des del 2003, García era cap de Vendes de la CCMA a Madrid, responsable de la coordinació, planificació i contractació i de la gestió de la cartera de clients. S´havia incorporat al departament comercial de Televisió de Catalunya a Madrid l´any 1995, etapa en què va ser-ne cap de vendes. Anteriorment, havia estat responsable de mitjans a Imaginaria Publicidad i executiu comercial al Grup PRISA, entre d´altres. És Llicenciat en Publicitat i Relacions Públiques per la Universitat Complutense de Madrid.