El 32% dels nous establiments que ha franquiciat la marca de menjar preparat amb seu a Sant Vicenç Nostrum en el darrer 2015 correspon a inversors que esperen que els seus diners obtinguin rendiments substancialment més alts que els que ofereixen els productes financers, segons ha informat la companyia. El creixement en el darrer any ha estat del 7% d'inversors. Aquesta tendència va en detriment del percentatge de persones que opten per Nostrum com a font directa d'autoocupació, que, amb tot, encara és majoritària, amb el 68%.

De les 135 botigues Nostrum obertes, 110 corresponen a franquícies, la majoria de les quals ofereixen, de mitjana, el 18% de beneficis sobre facturació, segons dades que facilita l'empresa. L'amortització de la inversió és, de mitjana, de 3 anys. Els establiments més ben situats, i amb espai per poder-hi menjar i amb tot el ventall de línies de productes de menjar, comporten una inversió que pot ser de 150.000 euros.

A banda dels que estan ubicats al sud de França, els darrers locals que s'han obert han estat a Sant Sebastià, Bilbao i Barcelona. Per als propers dies es preveuen inauguracions a Igualada -22 de febrer- i el Vendrell -3 de març-.

Nostrum, que va obrir el seu primer establiment l'any 1998 a Barcelona, és present en moltes ciutats mitjanes i grans de l'estat, sobretot a Catalunya, Madrid i el País Basc. Nostrum pertany a l'empresa Home Meal, que cotitza al Mercat Alternatiu Borsari (MAB) des de fa poc més d'un any.