La marca de joieria i accessoris Tous ha aconseguit el 2015 una facturació de 368 milions d'euros, el 18% més que l'any anterior, gràcies a l'increment de les vendes en el mercat domèstic i l'internacional.

A Espanya, les vendes de la firma manresana han crescut el 13%, cosa que demostra que "el mercat està en vies de recuperació", segons ha explicat la presidenta de la companyia, Alba Tous.

De la seva banda, les vendes en el mercat estranger s'han incrementat el 27%, en el marc de l'expansió internacional que ha dut a terme Tous, amb especial focus en el mercat asiàtic. La companyia, que compta actualment amb més de 500 botigues a tot el món, ha obert en l'últim any 58 punts de venda, la en altres països.

"A Espanya ens hem dedicat a reubicar botigues per millorar les localitzacions", ha assenyalat l'executiva, que ha recordat que entre les obertures espanyoles hi ha dos locals "insígnia", com són el de la Gran Via de Madrid i el de Passeig de Gracia de Barcelona.

La gran aposta de Tous en aquest últim exercici ha estat Àsia. La companyia ha establert una associació estratègica per desenvolupar els seus negocis a la Xina, on ja disposa de vuit botigues, i ha entrat a nous països com Malàisia, Filipines i també Singapur. "L'asiàtic és un mercat en el qual tenim molt i molt a fer", ha subratllat Alba Tous, que ha recordat que la firma està des de fa temps present a Hong Kong i Corea del Sud.

Fora del continent asiàtic, Tous s'ha endinsat al llarg del 2015 en nous mercats com Eslovàquia, Romania i Ghana i ha reforçat la seva presència als Estats Units, país en el qual és present des de fa molts anys i on preveu seguir creixent, especialment mitjançant la implantació en joieries multimarca.

L'empresa catalana també ha registrat el 2015 un notable auge de les vendes per Internet, que representen ja el 3% del total, després d'augmentar un 80% en l'últim any. Actualment, Tous ven a través d'Internet a set països (Espanya, Mèxic, Portugal, Alemanya, Regne Unit, França i Estats Units) i pròximament obrirà botiga virtual a Polònia en els pròxims dies i Rússia, al juny. Tous ha començat a treballar també per obrir botiga electrònica a la Xina i el Japó, però aquest és un projecte a dos anys vista.

A més de joies, Tous dissenya i comercialitza bosses, perfums, rellotges, ulleres i altres accessoris, uns articles que han experimentat un increment en les vendes del 40%. "Durant el 2015, un terç dels nostres clients va adquirir bosses i accessoris", ha afirmat la presidenta de l'empresa, que ha deixat clar, en qualsevol cas, que Tous és una empresa joiera i que volen que la seva "essència" segueixi sent la mateixa. Per això, la marca no contempla, per ara, diversificar aquest segment de negoci i llançar al mercat noves categories de productes.

El mes de juliol passat, el fons suís Partners Group va tancar un acord amb Tous per adquirir el 25% de la firma, cosa que li va permetre entrar en el consell d'administració, fins ara controlat en exclusiva per la família Tous. La presidenta de la companyia ha remarcat que els Tous estan "molt còmodes" amb aquest nou soci, que està aportant a la companyia una visió internacional i el seu coneixement sobre empreses familiars, fent "fàcil el que és difícil".

Amb vista al 2016, Tous espera créixer un "prudent" 12%, ja que el seu objectiu principal serà consolidar els mercats en els quals és present.