"Els nostres clients mantenen la fidelitat en un moment desafiant per a la companyia i ens donen la seva confiança", declarava, ahir, a Frankfurt, el director de vendes de Volkswagen, Jürgen Stackmann. No obstant això, els números revelen una reducció de les vendes de la marca en el 0,5% els dos primers mesos de l'any. Això equival a 915.800 vehicles menys amb comparació del mateix període del 2015. Una tendència negativa que s'explica per la caiguda de la quota de mercat de Volkswagen al Brasil, Rússia i els Estats Units.

Al país nord-americà -on es va destapar, precisament, l'escàndol de les emissions de gasos contaminants-, les vendes van caure el 13,8%, 42.400 unitats menys, segons dades de la marca. En termes relatius, però, descensos de vendes més pronunciats es van registrar al Brasil, amb una caiguda del 43,1% (37.500 cotxes), i Rússia, amb un descens del 17,7% (9.900 unitats menys). A l'Àsia, concretament a la Xina, les vendes també van caure el mes de febrer, concretament el 3% (170.500 cotxes menys), una comportament que la marca atribueix a la celebració tardana de l'Any Nou Xinès.

Les males notícies per a la marca, però, no s'acaben amb el descens moderat de les vendes. Fonts coneixedores de la situació a la companyia van explicar que Volkswagen planeja retallar milers de llocs de treball administratius a Alemanya.

Algunes informacions periodístiques eleven la xifra de baixes fins a les 3.000, les quals, no obstant això, no comportarien acomiadaments forçosos. "La marca Volkswagen ha encetat un programa d'eficiència que està afrontant en totes les àrees", va assenyalar un portaveu a Efe. Abans que es destapés la crisi provocada per l'escàndol de les emissions, la marca va llançar un programa per retallar 5.000 milions d'euros en costos. Amb la polèmica, Volkswagen va accelerar la reducció de costos en 1.000 milions més.

Per la seva banda, Seat, una altra marca del grup automobilístic alemany, va aconseguir mantenir les vendes els dos primers mesos de l'any. Un increment moderat, del 0,1%, que va ser més pronunciat el mes de febrer, quan les vendes van pujar fins al 0,2%. Des que va començar l'any, la marca amb seu a Martorell va vendre 56.400 vehicles.