Els pans a l'aparador de la botiga de moda íntima Neus Suàrez i la roba interior darrere els vidres del Forn de Cabrianes els han valgut, a aquestes dues botigues, el primer premi de la iniciativa d'aparadors creuats de Manresa+Comerç.

En el marc d'aquesta campanya, que ha acabat aquest cap de setmana, 50 establiments de Manresa s'han intercanviat els aparadors per parelles. Així, a la botiga de moda íntima Neus Suàrez es poden veure els productes de Forn de Cabrianes. S'hi ha reproduït un forn de pa i també s'hi han exposat diferents pans de pagès. I a l'aparador del forn de pa, a la Muralla del Carme, s'hi pot veure una de les col·leccions de moda íntima de l'establiment del carrer Carrió.

Les valoracions es feien de forma individual per a cada establiment, però s'ha donat la casualitat que els dos aparadors més ben valorats pel jurat anaven de bracet. El Forn de Cabrianes ha tingut 47 punts i Neus Suàrez 42. El premi serà un afterwork que se celebrarà el proper 28 d'abril als jardins de Món Verd de Manresa, al qual es podrà accedir amb invitació. Allà, les dues empreses guanyadores podran mostrar els seus productes.

El segon lloc ha estat per a la parella formada per Estrada Joiers, del passeig de Pere III, i la botiga, també de moda íntima Peiró, del carrer Guimerà. Finalment, el tercer lloc l'ha obtingut Ca l'Arpellot, al carrer Carrió i (La Creadora) entre parèntesis del carrer Casanova.

La campanya és organitzada per Manresa+Comerç i el jurat era format per experts en diverses disciplines. Així, s'han valorat diferents aspectes, com l'artístic, l'escenografia i l'interiorisme, entre d'altres. Els membres del jurat són Anna Crespo, Pep Garcia, Jordi Franquet, Sergio Barrau, Neus Comellas i Esteve Pintó.

Els premis es van donar a conèixer dissabte al migdia i la regidora de Comerç de Manresa, Àuria Caus, destacava que és una iniciativa que "ha sacsejat el dia a dia del comerç de la ciutat" i que definia com a "molt creativa".

Pep Garcia, un dels membres del jurat, assegurava que amb aquesta proposta s'havia demostrat que "si es cuida un aparador, la gent se'l mira". Garcia afegia que l'èxit de la campanya també ha estat perquè "el treball en equip, fins i tot entre persones que no es coneixien, ha vençut". També destacava que els millors resultats s'han aconseguit entre els comerciants que havien "anat a sac" a l'hora de cedir el seu espai i havien aconseguit, així, que "al seu aparador hi passessin coses".

Per la seva banda, el president de Manresa+Comerç, Jaume Pont, es mostrava satisfet perquè havien aconseguit vèncer les reticències d'alguns dels comerços i perquè "hem fet coses atrevides". Pont ja pensava, dissabte, en una segona edició, que preveu "molt concorreguda".